سامانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برقراری پروازهای عراق مسافری نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: برقراری پروازهای عراق به صورت محدود تنها برای اتباع عراقی و رایزن‌های بازرگانی بوده و هنوز پرواز مسافری نداریم.

برقراری پروازهای عراق مسافری نیست/ صورت های مالی ایرلاین ها به سازمان هواپیمایی فرستاده شده استمقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق توافق نامه‌ای که با کشور عراق صورت گرفته، پرواز‌های ایران به عراق از ماه‌های پیش برقرار شده است، گفت: این پرواز‌ها به صورت محدود و در هفته توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی عراقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر این پرواز‌ها به صورت محدود انجام می‌شوند. این پروازها تنها برای اتباع عراقی و یا رایزن‌های بازرگانی و مسئولان سیاسی انجام می‌شوند و هنوز پروازی برای مسافران عادی و یا سفر‌های زیارتی در نظر گرفته نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تمامی این پرواز‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شوند، افزود: فعلا توافق‌ها تنها برای انجام پرواز‌ها به صورت محدود و برای مسائل سیاسی است و برنامه‌ای برای انجام پروازها به کشور‌های دیگر و یا مقاصد دیگر نداریم.

به گفته سامانی، شرکت خطوط هواپیمایی عراق اعلام کرده که ۴ پرواز شامل یک پرواز رفت و برگشت از نجف به مشهد و یک پرواز رفت و برگشت از نجف به تهران انجام می‌شود که این پروازها به دلیل کاهش شیوع ویروس کرونای انگلیسی مجددا برقرار شده ا ست.


بیشتر بخوانید


سامانی در ادامه تصریح کرد: هنوز به دلیل شیوع ویروس کرونای انگلیسی همچنان پرواز‌های خارجی به کشور انگیس ممنوع است و طبق دستور وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام پرواز‌ها فعلا ممنوع است.

صورت‌های مالی ایرلاین‌ها به سازمان هواپیمایی فرستاده شده است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان در ناوگان هوایی داخلی طبق دستور وزارت بهداشت و وزارت راه‌وشهرسازی باید رعایت شود، افزود: ما در این خصوص نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده‌ایم، اما هنوز پاسخی از جانب رئیس جمهور برای لغو این محدودیت‌ها اعلام نشده است.

او افزود: امیدواریم هرچه سریعتر در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد چرا که ظرفیت بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی  نصف شده و همین امر باعث ضرر ایرلاین‌ها شده است.

سامانی همچنین در پاسخ به این سوال که وزیر راه‌وشهرسازی با لغو فاصله گذاری اجتماعی مخالفت کرده است، گفت: ما تمامی صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی داخلی را به سازمان هواپیمایی کشور ارسال کرده‌ایم، اما هنوز در این زمینه پاسخی به ما اعلام نشده که امیدواریم تمهیدات لازم در این خصوص صورت گیرد.

گفتنی است، وزارت حمل و نقل عراق روز ۲۲ دسامبر توقف پرواز‌ها به ایران و چند کشور دیگر را در چارچوب تدابیر اندیشیده شده با هدف جلوگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا اعلام کرده بود، اما از امروز و طبق اعلام کشور عراق مجددا این پرواز‌ها برقرار شده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار