بسته اخبار حوادث ۴ بهمن ماه ۹۹؛

کشف قریب به نیم تن مرفین در منطقه مرزی میرجاوه/ دستگیری یک نفر عامل آدم ربایی در زاهدان

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۴ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۴ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

افزون‌بر ۳۵۰ کیلوگرم مرفین در منطقه مرزی میرجاوه کشف شد

 فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر۳۸۳ کیلوگرم مرفین در منطقه مرزی میرجاوه توسط مرزبانان هنگ مرزی این شهرستان کشف شد.

سردار محمد ملاشاهی  اظهارداشت: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق موادمخدر، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و به کارگیری تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، از قصد قاچاقچیان موادمخدر برای انتقال محموله از منطقه عمومی "تگور" این شهرستان به داخل کشور مطلع و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل به تشدید پوشش نوار مرزی پرداختند.

او  افزود: مرزداران فرماندهی میرجاوه با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان به اجرای هدفمند کمین پرداخته و با اجرای طرح مهار و کنترل و پایش منطقه، قاچاقچیان را مشاهده و بلافاصله فرمان ایست صادر کردند که قاچاقچیان بدون توجه به دستور ماموران، سعی داشتند که با خودرو از محل متواری شوند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزداران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هدفمند به سمت قاچاقچیان کردند که با توجه به حجم آتش و اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب ماموران، سوداگران مرگ عرصه را به خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن خودرو از محل گریختند.

او  خاطرنشان کرد: مرزداران در این عملیات موفق شدند در پاک سازی منطقه ۳۸۳ کیلوگرم مرفین را کشف کنند.

سردار ملاشاهی با اشاره به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه افزود: در عملیاتی جداگانه مرزداران هنگ مرزی میرجاوه توانستند در بازرسی از خودروهای عبوری ضمن دستگیری ۲ نفر و توقیف یک خودرو،۲۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد طمع قاچاقچیان قرار داشته و سوداگران مرگ با استفاده از مرزهای گسترده این استان و کنترل نشدن این مرزها از سوی ۲ کشور یادشده موادمخدر را با هدف انتقال به کشورهای اروپایی و آمریکا و سایر کشورها وارد خاک ایران می‌کنند که با برخورد قاطع نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه بویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای انتظامی و مرزبانی رو به رو می‌شوند.

دستگیری یک نفر عامل آدم ربایی و ۱۱ خرده فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامی زاهدان از دستگیری یک عامل آدم ربایی و ۱۱ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی و مانور اقتداردر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی اظهار داشت: درراستای تدابیر فرماندهی انتظامی استان و با هدف ارتقای نظم و امنیت اجتماعی، مانور اقتدار و طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با حضور فعال و بهره گیری از توان عملیاتی تمامی کلانتری‌های تابعه، یگان امداد، یگان ویژه و عوامل تخصصی در شهر زاهدان به اجرا درآمد.

وی افزود: در این طرح ۲۴ ساعته مأموران انتظامی، یک نفر عامل آدم ربایی، یک نفر را به اتهام مشارکت در قتل در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

دستگیری ۱۱ خرده فروش و جمع آوری ۱۱ معتاد متجاهر

سرهنگ سعادتی بیان کرد: در این طرح علاوه بر کشف مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک، حشیش، شیشه، و آلات و ادوات استعمال مواد افیونی، تعداد ۱۱ خرده فروش دستگیر و ۱۱ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند.

این مقام انتظامی ابراز کرد: با بازدیداز دپو‌های سوخت بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر بنزین قاچاق، تعدادی بشکه و گالن مربوط به قاچاق انواع سوخت کشف، ۲ نفر دستگیر و یک خودرونیز توقیف شد.

کشف وسائط نقلیه و اموال مسروقه در طرح اقتدار پلیس زاهدان

او  با اشاره به بازدید غیرمترقبه از برخی اصناف از قبیل ضایعات فروشی ها، گفت: در این بازدید‌ها علاوه بر یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، مقادیری آهن آلات، لوازم منزل و ابزار آلات سرقتی کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.

کشف کالای قاچاق و دستگیری ۲ قاچاقچی

سرهنگ سعادتی اظهار داشت: کشف بیش از ۴۰۰ توپ پارچه، ۳۸۰۰ دستگاه انواع کنترل و تعدادی لامپ، توقیف یک دستگاه موتورسیکلت و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی نیز از جمله دستاورد‌های این طرح بود.

این مقام مسئول گفت: دراین رابطه یک نفر دستگیر و یک خودرو نیز که دارای دستور قضایی مبنی بر مزاحمت برای نوامیس، تهدید و سرقت بودتوقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در پایان گفت: هدف از اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز برخورد جدی با عاملان ناامنی، کاهش جرائم، ارتقای امنیت توسعه یافته و پایدار و کسب رضایتمندی عمومی است بنابراین از شهروندان انتظار داریم برای توفیق بیشتر دراین زمینه با پلیس همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

دستگیری سارق اماکن دولتی با ۵ فقره سرقت در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن دولتی با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان روز گذشته هنگام گشت زنی در محدوده بلوار امام خمینی (ره) شهر چابهار، به فردی که در حال بالا رفتن از دیوار یکی از ادارات دولتی شهر چابهار بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهم ۳۳ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۵ فقره سرقت از اماکن دولتی در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۲۲ تن کیک و کلوچه قاچاق در ایست و بازرسی ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف ۲۲ تن کیک و کلوچه قاچاق توسط مأموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهارداشت: ماموران انتظامی ایست مسجد ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر در حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه تریلی مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از خودروی تعداد ۱۱ هزار کارتن به وزن ۲۲ تن کیک وکلوچه قاچاق به ارزش ریالی ۷ میلیارد ریال را کشف که در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.

تصادف مرگبار پژو ۴۰۵ با اسکانیا

تصادف خودرو پژو ۴۰۵ با کشنده اسکانیا در محور "ایرانشهر-خاش" ۳ کشته و ۵ مجروح برجا گذاشت.

سرهنگ "حسن کیخا" سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر اظهار داشت: ساعت ۲۲:۴۸ دقیقه شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف در محور "ایرانشهر- خاش " بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی شهرستان "ایرانشهر" به محل اعزام شدند.

او  خاطر نشان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در محل مشخص شد، یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ با ۷ سرنشین با کشنده اسکانیا به دلیل نامعلومی برخورد کرده اند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه ۳ نفر فوت و ۵ نفر دیگر از خودروی پژو ۴۰۵ مجروح که توسط نیرو‌های امدادی به بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان ایرانشهر انتقال پیدا می‌کنند.

او خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت وقوع این حادثه را بی مبالاتی از جانب خودرو پژو ۴۰۵ به دلیل عدم رعایت فاصله مطمئنه اعلام داشت.

کشف ۳۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "سیب و سوران"

سرپرست انتظامی شهرستان "سیب و سوران" از کشف ۳۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تانکر در یک عملیات خبرداد.

سرهنگ "حسین نوری فرید اظهار داشت: روز گذشته تیم‌های یگان امداد و پاسگاه انتظامی پسکوه شهرستان سیب و سوران هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "خاش - پسکوه" در یک عملیات به ۲ دستگاه خودرو تانکر دار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آنان ۳۸ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع "گازوئیل" کشف کردند.

او  تصریح کرد: در این رابطه هر ۲ دستگاه توقیف و ۲ متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار