اقدامات کم نظیر دولت بعد از زلزله سال ۹۶ در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه، اقدامات دولت بعد از زلزله سال ۹۶ در استان و بخصوص در اورامانات در بخش آب و فاضلاب را کم‌نظیر دانست

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه، اقدامات دولت بعد از زلزله سال ۹۶ در استان و بخصوص در اورامانات در بخش آب و فاضلاب را کم‌نظیر دانست و گفت : در این مدت به ۱۳۰ روستای این منطقه آبرسانی شده و ۳۴ روستا هم در دست اجرا است که تعدادی از آن‌ها دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

او بیشترین حجم فعالیت شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در سه سال اخیر یعنی بعد از وقوع زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ را در اورامانات دانست و گفت : اکنون ۱۶۴ روستای این منطقه در بخش آب تعیین تکلیف شده که از این تعداد ۱۳۰ روستا به بهره برداری رسیده و ۳۴ روستا نیز در دست اجرا است و مابقی هم روستا‌های کم جمعیت، سخت گذر و پراکنده‌ای است که با تانکر به آن‌ها آبرسانی می‌شود.

او با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اکنون سه تانکر آبرسانی در اختیار دارد، افزود: از این تعداد ۲ دستگاه آن در منطقه اورامانات مستقر است.

او با اشاره به اینکه بعد از زلزله، ۳۰۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در منطقه اورامانات انجام شده که معادل هر سال ۱۰۰ کیلومتر می‌شود، ادامه داد: از این میزان ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۲۳۰ کیلومتر شبکه آب بوده است.

کاکاوند به اجرای ۲۹ ایستگاه پمپاژ در منطقه اورامانات در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: تابستان امسال آبرسانی به شهر نودشه شهرستان پاوه به بهره برداری رسید که برای آبرسانی به این شهر پنج مرحله پمپاژ اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: در استان کرمانشاه تنها شهرستانی که ۲ تصفیه خانه فاضلاب دارد، پاوه است و ساخت سومین تصفیه خانه این شهرستان هم در مرحله مطالعات قرار دارد.

کاکاوند به انتقال آب از چشمه «هانی کوان» در نزدیکی شهر پاوه به این شهر خبر داد و افزود: آبرسانی به شهر پاوه از طریق آب این چشمه اکنون در مرحله تست و آزمایش است و به زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

 او افزود: در سه سال اخیر یک دستگاه واترجت، ۲ دستگاه دیزل ژنراتور، سه دستگاه اندازه گیری آنلاین و یک دستگاه سختی گیر آب برای منطقه اورامانات خریداری واکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او به آبرسانی به شهر‌های بانه وره، شاهو و شیخ صله در منطقه اورامانات اشاره کرد و گفت: آبرسانی به این سه شهر اکنون از طریق حفر چاه در دست اجرا است.

 او گفت: خط دوم آبرسانی به شهر تازه آباد اکنون در دست مناقصه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار