برگزاری آزمون نجاتگران هلال احمر برای دریافت درجه ایثار در اردبیل

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری آزمون درجه ایثار با حضور ۹۸ نفر از نجاتگران با درجه یکم جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزت اله ضربی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل در آیین افتتاح برگزاری آزمون درجه ایثار استان گفت: آزمون ارتقای درجه نجاتگران استان اردبیل با حضور ناظران سازمان امداد و نجات طی دو روز در محل سالن منادیان صلح جمعیت استان در حال برگزاری است.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان از تعداد نجاتگران بالایی برخوردار است تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های آن‌ها برای خدمت رسانی مطلوب به مردم بهره‌مند شویم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی موجب ارتقای سطح علمی می‌شود، ادامه داد: وجود این عزیزان سرمایه‌های ارزشمندی برای جمعیت هلال احمر هستند که با اعتماد به آن‌ها می‌توان موجب ارتقای جمعیت و در نتیجه، ارائه خدمات متعدد به مردم باشد.

ضربی با اشاره به اینکه ۹۸ نفر از نجاتگران درجه یکم در آزمون‌های جسمانی و مهارتی شرکت می‌کنند افزود: مرحله اول آزمون جسمانی شامل تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متری، پرش طول در جا، فشار موازی، پرش جف دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن است.

او ادامه داد: آزمون مهارتی هم شامل کمک‌های اولیه، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان و جستجو و نجات در محیط‌های آبی می‌باشد که باید نجاتگران در این آزمون‌ها نمره قبولی بگیرند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: پس از اخذ نمره قبولی در آزمون ها، حکم ایثار برای پذیرفته شدگان اهدا شده می‌توانند در آزمون استخدامی جمعیت هلال احمر شرکت کنند.

در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل با ارج نهادن درجه ایثار گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «و یوثرون و لو علی انفسهم خصاصه»، گروهی ایثار می‌کنند ولو اینکه به زیان خود باشد.

حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) افزود: خداوند انسان‌هایی در زمین دارد که کار‌های مردم را به دست ایشان حل و فصل می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.