کل حوادث کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۸ مورد است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه کل حوادث استان از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان دی‌ماه در استان را ۵۷۸ مورد اعلام کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزین معتمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه کل حوادث استان از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان دی‌ماه در استان را ۵۷۸ مورد اعلام کرد و گفت : در این مدت به ۳ هزار و ۲۶۲ نفر حادثه‌دیده امدادرسانی شده است.

او گفت : هلال احمر طیف وسیعی از امداد و نجات را در کل کشور برعهده دارد، دامنه فعالیت‌ها به زمان بحران و غیربحران بر می‌گردد.

او در راستای اشاره به وظایف جمعیت هلال احمر به بحث پایگاه‌های امداد و نجات، مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر، خانه‌های هلال و بحث آموزش امداد و نجات اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر در پیشگیری از بیماری کرونا اقدامات خوبی داشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: الان در طرح حاج قاسم سلیمانی با محوریت محله محور در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ۲۳۸ نفر از داوطلبان در تیم‌های نظارتی به صورت مشارکتی همراه با دانشگاه علوم پزشکی و سپاه همکاری دارند.

او به وجود ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و پنج پایگاه موقت در استان اشاره کرد و ادامه داد: در زمان بروز حوادث و تماس با ۱۱۲، عوامل امداد و نجات در مدت زمان بین ۹ تا ۱۲ دقیقه در محل حادثه حضور می‌یابند.

معتمدی کل حوادث استان از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان دی‌ماه در استان را ۵۷۸ مورد اعلام کرد و گفت: در این تعداد حوادث به ۳ هزار و ۲۶۲ نفر حادثه‌دیده امدادرسانی شده که از این تعداد ۳۹۴ مورد حوادث جاده‌ای بوده است که تعداد یک‌هزار و ۲۱۴ نفر دچار حادثه شده‌اند و توسط امداگر جمعیت هلال احمر خدمت‌رسانی شده‌اند.

او حوادث کوهستان در این مدت را ۱۱۴ مورد عنوان کرد و افزود: ۲۰۹ نفر حادثه دیده در این حوادث به مراکز درمانی ارجاع شده و حوادث شهری هم ۲۷ مورد بوده که ۹۹ نفر حادثه دیده ارجاع شده‌اند.

معتمدی گفت: آبگرفتگی ناشی از باران‌هایی این مدت ۱۵ مورد بوده که یک‌هزار و ۷۳۸ نفر متاثر این قضیه بوده‌اند.

او کل غرق شدگی‌ها این مدت را هشت نفر اعلام کرد که هفت نفر از آن منجر به فوت شده بود و گفت: در برف و کولاک اخیر، ۷۸ مورد امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در برف در شهرستان‌های پاوه، روانسر، سنقر، سرپل‌ذهاب و دالاهو داشتیم.

معتمدی افزود: در زمینه امداد هوایی، از ابتدای امسال پنج سورتی پرواز داشتیم که در قالب آن انتقال چهار نفر حادثه دیده را در کمترین زمان ممکن داشتیم.

او مجموعه کل تیم‌های اعزامی را ۶۶۶ تیم عنوان کرد و افزود: تعداد نیرو‌های عملیاتی در این مدت ۲ هزار و ۵۴۴ نفر بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار