بومی سازی بیش از ۲۲ هزار قلم کالای صنعت حفاری در روز‌های تحریم

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از ساخت و بومی سازی بیش از ۲۲ هزار قلم کالای کاربردی صنعت حفاری علیرغم وجود تحریم‌ها خبر داد.

مهدی عرشیان مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در نتیجه هم افزایی و همکاری مستمر با سازندگان و صنعتگران ایرانی، مجموع قطعات بومی سازی شده کاربردی در صنعت حفاری با احتساب تکثیر منابع، از ۲۲ هزار و ۶۵۰ قلم فراتر رفت.

او با اشاره به شتاب بخشی در فرآیند ساخت داخل در سال جهش تولید، افزود: میزان صرفه جویی ساخت داخل نسبت به خرید اقلام و تجهیزات از خارج ۶۵ درصد برآورد شده است.

عرشیان با بیان اینکه نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای تعامل سازنده و نشست‌های کاری میان شرکت‌های نفتی و سازندگان، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی است، اظهار داشت: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون با ۱۲۸ شرکت سازنده معتبر قطعات و تجهیزات صنعت نفت و حفاری در ارتباط و همکاری موثر دارد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول ادامه داد: برنامه‌های شرکت ملی حفاری ایران همسو با سیاست‌های دولت و وزارت نفت بر استفاده حداکثری از کالا و تجهیزات ساخت داخل و حمایت از تولید کنندگان داخلی استوار است و سال‌های اخیر با تلاش به منظور تامین نیاز‌ها و با هدف همکاری، همیاری و حمایت از سازندگان قطعات و تجهیزات، گام‌های موثری برداشته است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: با توجه به تکنولوژی محور بودن صنعت حفاری و تجهیزات خارجی موجود در این صنعت، برای ساخت داخل قطعات و تجهیزات برنامه ریزی و همکاری مستمر با سازندگان کالا‌های صنعت نفت داشته و داریم.


بیشتر بخوانید

بومی سازی ۱۵ هزار قطعه کالا و تجهیزات صنعت نفت

ساخت و بومی سازی ربات جوشکار در شرکت توسعه نیشکر خوزستان

ایستادگی مقابل تحریم‌ها با تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام


عرشیان گفت: بر این اساس تا دی ماه امسال تعداد ۶ هزار و ۹۶۷ قلم قطعات اختصاصی مربوط به ۶۱۳ تجهیز حفاری در کشور بومی سازی شده و تعداد ۴۱ تجهیز به طور کامل ساخت داخل شده، این در حالی است که اقدامات لازم در خصوص ساخت بعضی از اقلام و تجهیزات مهم و اساسی صنعت حفاری نیز از طریق استفاده از راهکار‌ها و ساز و کار‌های موجود جهت شرکت‌های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

او ساخت شافت اصلی تاپ درایو، فیلتر‌های انواع موتورها، پکینگ المنت ۲۰ اینچ، پکیج لاینر‌های پمپ سیال، انواع سنسور‌های نمودارگیری، فورانگیر دورانی و ساخت بخش‌هایی از تجهیزات کنترل فوران چاه را از مهم‌ترین تجهیزات داخلی در دست ساخت در زمان حاضر برشمرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.