نوروز سخت در انتظار مردم کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت : اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند، نوروز سختی درپیش خواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان، گفت : متاسفانه در گزارشی که امروز در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ارائه شد، کرمانشاه جزو چند استانی است که از نظر شیوع بیماری کرونا وضعیت خوبی ندارد.

او گفت : در هفته‌های گذشته بصورت مستمر از مردم خواسته‌ایم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، چراکه این احتمال وجود دارد که گرفتار پیک چهارم شیوع بیماری شویم و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی را دوباره وضع کنیم که این مسائل باعث ایجاد فشار‌هایی روی زندگی اقشار مختلف می‌شود، اما متاسفانه مردم خیلی به رعایت دستورالعمل ها توجهی نداشته‌اند.

استاندار کرمانشاه افزود: طی هفته گذشته میانگین بستری‌های کرونایی حدود ۱۳۰ نفر بود که این آمار امروز به ۱۷۰ نفر افزایش پیدا کرده و شاید در هفته آینده به ۲۰۰ نفر هم برسد.

او افزود: با این روند احتمالا اواخر بهمن و یا اوایل اسفند گرفتار پیک چهارم کرونا خواهیم شد.

بازوند ادامه داد: اگر دوباره دچار پیک بیماری کرونا شویم، علاوه بر مشکلاتی که در بحث به مخاطره افتادن سلامت مردم خواهیم داشت، از نظر اقتصادی هم گرفتاری‌هایی برای خود مردم ایجاد می‌شود. همچنین کار دستگاه‌های اجرایی هم مختل می‌شود، چراکه مجبورند با ۳۰ تا ۵۰ درصد از ظرفیت خود کار کنند.

او افزود: مردم اگر می‌خواهند عید خوبی داشته باشند، باید دستورالعمل های بهداشتی را بخوبی رعایت کنند، درغیر اینصورت نوروز سختی را در پیش خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بصورت جدی موضوع کرونا را مورد توجه قرار دهند، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مراقب باشند که دستورالعمل های بهداشتی در محیط کاری آن‌ها به‌خوبی رعایت شود.

تعدادی از پروژه‌های استان توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود

او با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ماه پیروزی خون بر شمشیر است و امسال هم در همین ماه ترامپ که بزرگترین دشمن انقلاب بود، شکست خورد و از قدرت ساقط شد.

بازوند افزود: این کار خدا بود که ترامپ را به عنوان دشمن شماره یک انقلاب اسلامی در ماه بهمن که ماه پیروزی ما است، شکست دهد.

او افزود: باتوجه به در پیش بودن ایام دهه فجر ضروری است مدیران برای افتتاح پروژه‌هایی که دارند، برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تعدادی از پروژه‌هایی که دراستان داریم، قرار است توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شود و برای سایر پروژه‌ها هم مسئولین دستگاه‌های اجرایی از مسئولین وزارتخانه‌های خود دعوت کنند تا برای افتتاحشان حضور داشته باشند.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان اجرایی می‌شود

او به آخرین وضعیت چهار پروژه صنعتی بزرگ حوزه نفت و گاز در استان اشاره‌ای کرد و گفت: سهامداران پروژه پالایشگاه آناهیتا مشخص شده‌اند که براین اساس ۶۷ درصد سهام آن به قرارگاه خاتم الانبیاء و مابقی سهام هم به شرکت پالایش و پخش واگذار شده و درحال تجهیز کارگاه برای شروع عملیات اجرایی این پروژه بزرگ هستند.

بازوند افزود: پروژه پتروشیمی اسلام آباغرب هم با سرمایه گذاری بالای دولت تعیین تکلیف شده و اخیرا شورای اقتصاد آن را مصوب کرده و بزودی به استان ابلاغ خواهد شد تا قرارداد اصلی تنظیم شود.

او با اشاره به شناسایی یک میدان گازی در محدوده شهرستان‌های گیلانغرب و سرپلذهاب، افزود: با مساعدت وزیر نفت قرار است دو پروژه شامل یک پالایشگاه و یک پتروشیمی با سرمایه گذاری دو میلیارد دلار در این حوزه انجام گیرد و براین اساس در استان هم ستاد راهبردی را برای این پروژه‌ها تشکیل داده ایم تا موانع پیش روی اجرای آن‌ها را به سرعت برداریم.

 استاندار کرمانشاه گفت: حجم سرمایه گذاری این چهارپروژه در استان حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار جذب نشده در خزانه داریم

او با انتقاد از کم کاری برخی مدیران در جذب اعتبارات دولتی، گفت: حدود ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار در خزانه داریم که هنوز جذب نشده است.

بازوند افزود: وجود این اعتبار در خزانه درحالی است که برخی از مدیران می‌گویند برای اجرای پروژه هایشان پول ندارند. این نشان می‌دهد که موانعی وجود دارد که باید بررسی شود.

۱۲۰ پروژه اقتصادی استان تا پایان سال باید تکمیل شوند

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۲۰ پروژه حوزه اقتصادی در استان، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها حدود ۸۰ درصد است که طبق جمع بندی‌هایی که انجام داده ایم باید تا پایان امسال به اتمام برسند که نیاز به تلاش مضاعف و مدیریت جهادی دارد، چراکه می‌توانند تحولی در حوزه اقتصادی استان ایجاد کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار