پلمب ۲۶۱ واحد صنفی متخلف در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان آذربایجان شرقی گفت: برای پنج هزار و ۲۲۳ واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و ۲۶۱ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان آذربایجان شرقی گفت: ۴۸۹ تیم نظارت با ۲ هزار و ۳۴۳ نفر در استان آذربایجان شرقی تشکیل شده که از این تعداد یک هزار و ۳۴۳ نفر از اعضای بسیج، ۴۱۹ نفر از اعضای بهداشت و ۲۳۳ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر و ۱۵ نفر نیز از نیرو‌های دفاتر خدمات سلامت هستند.

او افزود: در این راستا، ۲ هزار و ۹۰ بازدید مشترک، ۳۷ هزار و ۸۴۷ بازدید توسط نیرو‌های بهداشت، ۳۰ هزار و ۷۶۳ بازدید توسط بسیج، ۱۳ هزار و ۸۵۹ بازدید توسط هلال احمر، یک هزار و ۳۵ بازدید توسط دفاتر خدمات سلامت و ۱۲۹ بازدید توسط سایر نیرو‌ها انجام گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: یک هزار و ۵۹۵ تیم حمایتی با سه هزار و ۹۸۲ عضو فعال هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۳ نفر از اعضای بسیج و ۲۳ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان و مابقی نیز از نیرو‌های بهداشت، سفیران سلامت و مراقبان سلامت می‌باشند.

او گفت: تاکنون برای ۲۵ هزار و ۱۶ خانوار بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم‌های حمایتی در سطح استان ارائه شده است.

درستی گفت: تیم‌های مراقبتی نیز با پنج هزار و ۶۹۳ نفر عضو در استان تشکیل یافته که ۲ هزار و ۶۷۸ نفر از اعضای بسیج، ۳۱ نفر از جمعیت هلال احمر و ۲ هزار و ۳۴ نفر از نیرو‌های بهداشت و ۹۵۲ نفر نیز رابطان سلامت و سفیران سلامت هستند.

او افزود: همچنین تاکنون ۱۰ هزار و ۹۶۵ تست سریع توسط تیم‌های مراقبت انجام گرفته که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۰ تست مثبت بوده و موارد رهگیری که انجام شده ۲۶ هزار و ۹۵۸ نفر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۱۴۲ تیم مراقبت در منزل با ۳۱۶ نفر عضو تشکیل شده که توسط این تیم‌ها یک هزار و ۶۶۵ تست سریع در خانه انجام شده ۱۲۸ نفر مورد مثبت شناسایی شده و ۲ هزار و ۵۲۲ نفر نیز مراقبت انجام شده است.

او با اشاره به میزان تست‌هایی که از ابتدا تاکنون انجام شده گفت: از ابتدای بیماری کرونا تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۴۳ هزار تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد ۵۲ هزار مورد مثبت بوده است.

درستی  گفت: از ابتدای آذرماه تا ۳۰ دی ماه نیز که طرح شروع شده ۳۳ هزار و ۳۹۶ تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد ۱۱ هزار مورد مثبت بوده است و در این مدت نیز ۲ هزار و ۴۹۵ نفر قرنطینه شدند که ۶۰ درصد این افراد به صورت کامل در قرنطینه مانده اند.

او با بیان اینکه در مورد شناسایی اطرافیان بیماران کرونایی در استان عملکرد خوبی ارائه شده،گفت: در هفته اول دی ماه به صورت میانگین در استان به اعضای هر بیمار مثبت ۳.۹ نفر از اطرافیان شناسایی می‌شد که در هفته چهارم شناسایی اطرافیان بیمار به ۹ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار