زاکانی:

رویکردهای ۱۴گانه مرکز پژوهش‌ها بازنگری آیین‌نامه داخلی مرکز است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های ۱۴گانه مرکز پژوهش‌ها بازنگری آیین‌نامه داخلی مرکز است، گفت: در نظر داریم ۱۴ سامانه راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، علیرضا زاکانی امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌ها که با حضور رئیس مجلس برگزار شد با بیان اینکه مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی، فهیم و هوشمند است که تلاش دارد علاوه بر وظایف خود در عرصه کشوری نقش‌آفرینی کند، گفت: این مرکز با یک ربع قرن سابقه، اعتبار قابل توجهی دارد و تلاش می‌کند جایگاه خود را مشخص کند.

وی با بیان اینکه ماحصل مشخص شدن جایگاه مرکز پژوهش‌ها، اتخاذ رویکرد‌های تحولی است، بیان کرد: در این مرکز اهتمام داریم با عنوان عقل متصل به مجلس نقش‌آفرینی کنیم و در جهت تقویت نظام فکری مجموعه حاکمیتی اثرگذار باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ۱۴ رویکرد تحولی برای این دوره مرکز پژوهش‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: رویکرد تخصصی اشراف مبنایی اسلامی در حوزه قانونگذاری نگاهی است که با افتتاح دفتر قم مرکز پژوهش‌ها تحقق پیدا می‌کند.

زاکانی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم ظرفیت‌های نخبگان در جهت قانونگذاری و نظارت تخصصی را به کار گیریم و ناظر به مرز‌های خارج از کشور از ظرفیت‌های دانشی و انتقال آن به جبهه مقاومت اقدام کنیم.

وی اعلام کرد: رویکرد بعدی ناظر بر نظام مسائل پویایی ملی و محلی است تا شرایط به سمت و سویی برود تا اولویت‌های مهم در دستور کار کمیسیون و صحن قرار گیرد؛ همچنین در نظر گرفته شده است تا معماری نظام قانونگذاری یکپارچه‌سازی قوانین کشور و کمک به تنقیح صورت گیرد که این در طی ۲.۵ تا ۴ سال با تفاهم دولت، قوه قضائیه و شورای نگهبان ممکن است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های ۱۴گانه مرکز پژوهش‌ها بازنگری آیین‌نامه داخلی مرکز است، اظهار کرد: در نظر داریم ۱۴ سامانه راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم افکارسنجی و داده‌سنجی را محقق کرده، هوشمندسازی فرآیندها، سیاست‌های پژوهش و قانونگذاری و اجرایی سازی نیز در دستور کار است.

زاکانی افزود: حکمرانی مردمی با ایجاد نقش‌آفرینی عموم مردم، نقش‌آفرینی فعال مرکز پژوهش‌ها برای تنظیم دستورکار مجلس و انتشار و ترویج گفتمان‌سازی و اجتماعی‌سازی محتوا‌های موثر متناسب با نیاز‌های تقنینی و نظارتی و نیز توسعه شایستگی‌ها و ارتقاء دانش شبکه همکاری‌ها از جمله رویکرد‌های تحولی مرکز است.

وی گفت: پیش از این ۳۶ گروه در مجموعه مرکز فعال بودند که در دوره جدید ۱۱ گروه به آن اضافه شده است.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید بتوانیم راه نویی را با همگرایی شروع کنیم.

زاکانی تصریح کرد: ما مفتخریم ۱۴ رویکرد تحولی را دنبال می‌کنیم و آنچه به عنوان فعالیت اثرگذار مجموعه است را بتوانیم برای مجلس بهره‌مند کنیم و خدمتگذار شایسته‌ای باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار