در‌های استخر‌های خوزستان به روی علاقمندان به شنا باز می‌شوند

معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مجوز بازگشایی استخر‌های استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم نصیری معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به وضعیت فعالیت استخر‌های استان گفت: ستاد مقابله با کرونا با رعایت دشیوه نامه‌های بهداشتی مجوز بازگشایی استخر‌های خوزستان را صادر کرد.

او با بیان اینکه طی یک سال اخیر به استخرداران آسیب جدی وارد شده است، افزود: با پیگیری انجام شده مسئولان ستاد مقابله با کرونا با بازگشایی استخر‌ها در صورت رعایت یک سری نکات بهداشتی موافقت کردند.

نصیری ضمن قدردانی از استاندار خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، رئیس مرکز بهداشت و معاون امنیتی استانداری اظهار داشت: مقرر شد ابتدا ساز و کار بازگشایی استخر‌ها تنظیم و سپس به استخرداران ابلاغ شود، همچنین باید بازرسی از استخر‌ها به صورت مداوم صورت گیرد و استخرداران نیز باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: نظارت بر استخر‌های اهواز بر عهده هیات شنا و نجات غریق استان است، همچنین در شهرستان‌ها ادارات ورزش و جوانان کار نظارت را انجام می‌دهند، ضمن اینکه از ناظران مرکز بهداشت استان و افراد حاضر در سازمان‌های مردم نهاد برای نظارت بر عملکرد استخر‌ها کمک گرفته می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شرایط موجود استان به قیمت گزافی به وجود آمده و بهای سنگینی برای آن دادیم، به همین دلیل باید کمک کنیم تا شرایط روز به روز بهتر شود و امیدوارم با کمک دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت نظارت خوبی بر استخر‌ها داشته باشیم، چراکه استخر‌های استان یک سال تعطیل بودند و حدود ۸۰۰ نفر ناجی و خدمه استخر‌ها بیکار شدند، از طرفی ورزش‌های آبی مثل واترپلو، شنا و شیرجه آسیب جدی دیدند و به خاطر جبران این خسارات تلاش شد تا استخر‌ها هر چه سریعتر بازگشایی شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.