موج جدید کرونا پایان بهمن در اصفهان آغاز می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ساده انگاری‌های فعلی بیانگر شیوع موج جدید کرونا در اصفهان تا پایان بهمن ماه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در آئین افتتاحیه نخستین آزمایشگاه بزرگ تشخیص خودرو گذر در اصفهان با بیان اینکه ساده انگاری موجود در جامعه استان را در آستانه موج جدید کرونا قرار می‌دهد، اظهار داشت: این امر تا پایان بهمن ماه خودنمایی خواهد کرد.

او با بیان اینکه طی ۱۱ ماه گذشته در استان اصفهان ۳۷۰ هزار تست کرونا انجام شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۷۰ هزار بیمار در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میزان مرگ و میر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هفت هزار مورد بوده است، ابراز داشت: چهار هزار نفر از آن‌ها مبتلای قطعی کرونا بوده‌اند.


او با اشاره به توسعه تخت‌های بستری در استان اصفهان از هفت به ۱۳ هزار تخت ابراز داشت: در این زمینه بخش خصوصی کمک قابل توجهی داشته است.

کلیدری با بیان اینکه نگاه ما در حوزه درمان توسعه حوزه سلامت است، افزود: با این اقدام می‌توان سهم حوزه سلامت را از تولید ناخالص ملی که در حال حاضر. ۸.۵ درصد است افزایش داد.

مسعود صرامی مدیرعامل شهرک سلامت اصفهان نیز در ادامه این آئین با بیان اینکه سه آزمایشگاه در شهرک سلامت اصفهان راه‌اندازی خواهد شد، اظهار داشت: این هدیه‌ای از طرف ما و کسانی که سرمایه‌گذاری کردند به بخش سلامت اصفهان است.

او با اشاره به انتقادات برخی از مسئولان و پزشکان در خصوص راه اندازی شهرک سلامت تصریح کرد: همه کسانی که روزی منتقد ما بودند امروز خواهان همکاری با ما هستند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.