۵۰ هزار خانوار مراغه در طرح شهید سلیمانی پایش شدند

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: ۸۰ هزار و ۲۶۰ خانوار مراغه‌ای ۵۰ هزار خانوار با اجرای «طرح شهید سلیمانی» در این شهرستان پایش و غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سید علی موسوی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت:در اجرای این طرح بیش از چهار هزار بسیجی، امدادگر هلال احمر و کارکنان دانشکده علوم پزشکی در قالب ۴۶ تیم مراقبتی، ۲۰۱ تیم حمایتی، ۴۶ تیم نظارتی و یک هزار و ۱۰ تیم رصد و پایش در فعالیت هستند.

اوافزود: بخشداران، شهرداران و دیگر دستگاه‌های متولی شهرستان هم به عنوان پشتیبان در اجرای این طرح حضور فعال دارند.

او اعلام کرد: از ۲۰ آذرماه چهار هزار و ۵۲۴ رپید تست (تست سریع کرونا) انجام و ۱۵ هزار و ۵۳۰ نفر افراد بالای ۶۵ سال به عنوان افراد پرخطر شناسایی و در منزل قرنطینه معکوس شده اند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: همچنین در طول این مدت ۹ هزار و ۱۲۱ نفر از افراد در معرض تماس نزدیک و اطرافیان آنان رهگیری شدند.

سیدعلی موسوی  عادی‌انگاری مردم شهرستان را طی هفته اخیر نگران کننده عنوان کرد و گفت: طی یک هفته اخیر شاهد افزایش ۵۰ درصدی بیماران بستری در بیمارستان‌های شهرستان هستیم.

اواضافه کرد: مراسم عروسی، ترحیم، عزاداری ایام فاطمیه، دورهمی ها، سفر‌ها و تجمعات درون شهری، تیوب سواری‌ها و دیگر مراسم ها که بدون رعایت شیو نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در روز‌های گذشته شاهد برگزاری آن‌ها بودیم، علت اصلی افزایش آمار بیماری در شهرستان است.

او از مردم خواست تا با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در ریشه کنی کرونا ویروس با مسئولان شهرستان همکاری کنند تا شاهد اوج گیری موج جدید کرونا نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار