تحقق ۱۰۰ درصدی سند اشتغال استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از تحقق ۱۰۰ درصدی سند اشتغال استان طی امسال با ایجاد ۴۷ هزار شغل خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سند اشتغال استان در سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت : طبق هدفگذاری که انجام داده بودیم، تا پایان امسال باید ۲.۵ درصد نرخ بیکاری استان کاهش یابد و به ۱۳.۲ درصد برسد.

او گفت : برای تحقق این هدف، باید جمعا ۱۷ هزار شغل خالص و ۴۷ هزار و ۳۰۰ شغل ناخالص را در استان ایجاد کنیم که خوشبختانه طبق آمار سامانه رصد ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده و تاکنون ۴۷ هزار و ۳۰۶ شغل در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه افزود: در بین شهرستان‌های استان جوانرود با ۱۴۱ درصد و در بین دستگاه‌های ا جرایی هم دانشگاه علوم پزشکی با ۲۴۶ درصد در تحقق سند اشتغال پیشتاز بوده اند.

او افزود: جهت اجرایی شدن سند اشتغال در استان طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ حدود ۲۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که از این رقم ۱۷۵۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

عزیزی گزارشی از آخرین وضعیت نرخ بیکاری استان ارائه داد و با اشاره به خروج کرمانشاه از رتبه‌های اول بیکاری کشور، ادامه داد: پاییز امسال کرمانشاه در جایگاه هفتم استان‌های بیکار قرار گرفت که طی ۱۰ سال گذشته دستاوردی بی سابقه بوده است.

او گفت: کاهش ۳.۹ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه طی امسال نسبت به پاییز پارسال درحالی است که برخی از استان‌ها در این مدت نه تنها کاهش نرخ بیکاری نداشته اند، بلکه با روند افزایشی آمار بیکاران هم مواجه شده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار