توجه ویژه مجلس یازدهم به پارک‌های علم وفن آوری

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تقویت بودجه پارک‌های علم و فناوری را از اولویت مجلس یازدهم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی کریمی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پارک علم و فناوری مازندران از افزایش ظرفیت بودجه‌ای پارک‌های علم و فناوری در بخش هزینه‌ای و عمرانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد در راستای عمل به شعار جهش تولید، با تداوم همکاری‌های دولت و مجلس، امسال افزایش مناسبی در بودجه‌های این مراکز مؤثر در فرآیند تولید داشته باشیم.

او با بیان اینکه رفع موانع توسعه سخت افزاری و نرم افزاری پارک‌های علم و فناوری نیز جزو اولویت‌ها مجلس یازدهم قرار گرفته است، افزود: اقدام‌های انجام شده پارک علم و فناوری مازندران در اکوسیستم نوآوری و فناوری باعث توانمندی و تعامل هرچه بیشتر این نهاد شده است. به طوری که در مواقع مورد نیاز می‌توانند در رفع نیاز‌ها و مقابله با چالش‌ها نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت‌ها دانش بنیان، از توان فنی، مهندسی و طراحی بالایی برخوردار هستند و عمده نیاز‌های فنی را از داخل تأمین می‌کنند و می‌توانند در صورت تحریم بخش قابل ملاحظه‌ای را داخلی سازی کنند.

کریمی گفت: وابستگی پارک‌های علم و فناوری به مواد اولیه، تجهیزات و دانش فنی خارجی کمتر از دیگر شرکت‌های صنعتی است و تأثیرات تحریم برای شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری کمتر از دیگر شرکت‌های صنعتی کشور است.

انتهای پیام /ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار