۷۰۰۰ نفر واجد شرایط طرح ملی مسکن

معاون بازآفرینی راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کرمانشاهی واجد شرایط طرح ملی مسکن ۷۰۰۰ نفر وجه لازم را پرداخت کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبدالرضا غفوری معاون بازآفرینی راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : بیش از ۴۱ هزار کرمانشاهی در مراحل سه‌گانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و در پالایش اولیه حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر مشمول طرح شدند.

او گفت : ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از واجدان شرایط برای تشکیل پرونده و ارائه مدارک مورد نیاز به مراکز بنیاد مسکن و راه و شهرسازی مراجعه کردند.

غفوری افزود: بعد از تائید نهایی این افراد، افتتاح حساب بانکی مسدود نزد بانک مسکن به عنوان بانک عامل انجام شد و در نهایت ۷۰۰۰ نفر اقدام به واریز وجه اولیه کردند که به عنوان متقاضیان قطعی شناسایی شدند.

او افزود: از تعداد افرادی که وجه اولیه را واریز کردند ۵۸۰۰ نفر در شهر کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان‌های استان بوده‌اند و بر همین اساس اراضی مورد نیاز تأمین شد.

غفوری با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح ملی مسکن در برخی از شهر‌ها آغاز شده است ادامه داد: در شهر کرمانشاه عملیات ساخت ۲۰۰۰ واحد و در برخی موارد مراحل طراحی آغاز شده است.

معاون بازآفرینی راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه سه مرحله ثبت‌نام انجام شده است گفت: سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی بر این است که ثبت‌نام مجدد در مناطقی که ثبت‌نام انجام نشده یا استقبال کم بوده، تکرار شود.

او افزود: بنابراین اکنون ثبت‌نام در استان انجام نمی‌شود و متقاضیان باید منتظر باشند چنانچه دستورالعمل جدیدی صادر شود اطلاع‌رسانی می‌شود.

غفوری گفت: سهم استان از این طرح حدود ۱۲ هزار واحد است که ۳۰۰۰ واحد سهم شهروندان عادی و مابقی به کارکنان دولتی و نیرو‌های مسلح می‌رسد.

او افزود: در مرحله نخست قرار است ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی در کرمانشاه و ۱۷۰۰ نیز در اسلام‌آباد غرب، پاوه، تازه‌آباد، جوانرود، روانسر، سنقروکلیایی، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب ساخته شود.

غفوری گفت: متقاضی در آغاز طرح ۴۰ میلیون تومان در بانک‌های استان واریز و از همان بانک نیز ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کند و مابقی سهم آورده را نیز در مراحل بعدی پرداخت می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار