طرح‌های پژوهشی باید گره‌ای از مشکلات استان باز کند

استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح‌های پژوهشی نباید صرفا برای بایگانی و خاک خوردن در قفسه‌ها تهیه شود، بلکه باید نیاز‌های استان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی عصر روز شنبه در سومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری از افتتاح کارخانه نوآوری در دهه فجر خبر داد و افزود: این کارخانه در دانشگاه ارومیه به جهت بهره مندی از شرایط سهولت دسترسی، امکانات زیرساختی و مراکز رشد در جوار با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های نوآوری یک ابتکار جدید در راستای توسعه زیست بوم نوآوری است و با اشاره به ادامه مستمر برنامه توسعه فضا‌های نوآوری و نبود محدودیت در راه اندازی کارخانه‌های نوآوری در استان گفت: فضا‌های نوآوری با سرمایه‌گذاری و حمایت جدی که به ویژه از سوی دولت همراه است، اما وجه بارز کارخانه‌های نوآوری در این است که به دست بخش خصوصی توسعه می‌یابند و فضا‌های لازم را برای تبدیل نوآوری به کسب و کار فراهم می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به گزارش ارائه شده از طرح‌های پژوهشی مصوب شده در کارگروه تصریح کرد: رویکرد شکل گرفته حاکی از درنظر گرفتن اولویت‌های توسعه‌ای استان است، چراکه خاک خوردن طرح‌های پژوهشی در قفسه‌ها و بایگانی ادارات بکار توسعه نمی‌آید.

شهریاری با قدردانی از اهتمام شکل گرفته برای حمایت از پژوهش و فناوری در استان ادامه داد: طرح‌های مصوب در کارگروه بخشی از برنامه‌های پژوهشی است. دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و اجرایی نیز هر یک اعتبارات خوبی برای پژوهش و فناوری تخصیص می‌دهند.

او در ادامه بر ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: نقش مهارت آموزی در اشتغال غیر قابل انکار است و می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی در تقویت این روند با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری لازم را داشته باشند.

در این جلسه ۱۱ طرح پژوهشی پس از طی فرآیند‌های لازم به تصویب رسید.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.