اراضی دیم کرمانشاه تحت پوشش طرح جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم زار‌ها قرار گرفته اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها ۱۷۱۸۵۲ هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

او به روند اجرای طرح پرداخت و گفت : با اجرای این طرح از سطح کشت شده تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

حاتمی با اشاره به اینکه این سطح از بیمه اراضی دیم با توجه به شرایط بیمه در سال‌های قبل، پیشرفت خوبی در استقبال کشاورزان برای بیمه محصولات را نشان می‌دهد افزود: در سال‌های گذشته سطح بیمه اراضی دیم کمتر از ۱۰۰هزار هکتار بود.

او سپس با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۱۷۲۹۷ کشاورز طرف قرارداد ما بوده اند افزود: در ۱۴۳هزار هکتار از اراضی نیز عقد قرارداد داشته ایم.

او با اعلام اینکه یک سایت ۲۶۸هکتاری در منطقه ماهیدشت در راستای طرح مذکور احداث شده، ادامه داد: در این سایت ۱۸۰هکتار نخود پاییزه، ۶۰هکتار ماشک علوفه‌ای و ۲۸هکتار گلرنگ تحت پژوهش قرار دارند که بازدید کشاورزان از آن جهت امور ترویجی را در برنامه خواهیم داشت.

او با بیان برنامه ریزی‌ها جهت پیشبرد طرح جهش تولید در دیم زار‌ها افزود: ۴۰۰کارگاه آموزشی با حضور محققین، کارشناسان و بهره برداران، ۹۰روز مزرعه و ۵ برنامه تلویزیونی و دوره‌های مهارتی در دستورکار قرار دارند.

او از مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۱۳۰۰هکتار از اراضی تحت پوشش طرح در مناطق گرمسیری خبرداد که همچنان با ادامه مبارزه به این سطوح افزوده می‌شود.

حاتمی سپس از در دست برنامه بودن تجهیز مزارع به ۱۰۷ دستگاه کارنده کشت مستقیم خبر داد و گفت: از وزارت جهاد کشاورزی تقاضای مساعدت داریم تا با اختصاص یارانه زمینه جذب این دستگاه‌ها فراهم شود که تحولی در اجرای این طرح است.

حاتمی با اشاره به تعداد ۱۵۶ کارشناس جهت نظارت بر مزارع تحت پوشش طرح گفت: برای اجرای طرح این تعداد کارشناس با توجه به سطوح گسترده و پراکنده استان مناسب نیست، لذا در ادامه اجرای طرح ۴۹۰کارشناس را برای این طرح معرفی نمودیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار