ناسا از ماموریت ماهواره‌ای جدید خود خبر داد

ناسا اعلام کرد یک ماموریت جدید برای ماهواره‌های کوچک خود را از جمعه آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فضایی ناسا قرار است روز جمعه یک ماموریت فضایی جدید را راه‌اندازی کند. این ماموریت شامل پرتاب سه ماهواره کوچک بوده که قرار است در مدار زمین قرار گیرند؛ جایی که آن‌ها نشان می‌دهند ماهواره‌ها چگونه می‌توانند با یکدیگر ردیابی و ارتباط برقرار کنند. این کار زمینه را برای هزاران ماهواره کوچک که می‌توانند با هم همکاری کنند فراهم می‌کند. زک منچستر استادیار موسسه رباتیک دانشگاه کارنگی ملون و محقق اصلی این ماموریت گفت که ماهواره‌های کوچک در ۱۰ سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، زیرا برخی از شرکت‌ها در حال انجام صدها مدار برای انجام کارهایی مانند تصویربرداری زمین و پیش‌بینی آب و هوا هستند. این ماهواره ها به طور جداگانه از زمین کنترل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


منچستر خاطرنشان كرد که هرچه دسته‌ها بزرگتر و پیچیده‌تر ‌شوند، به عنوان یك واحد مجبور به پاسخگویی بهتر به دستورات هستند. ماموریت جدید  V-R3x لقب گرفته است و فناوری‌هایی را آزمایش می‌کند که ممکن است این امکان را فراهم کنند. منچستر گفت: این ماموریت مقدمه‌ای برای قابلیت‌های پیشرفته‌تر ازدحام و پرواز مستقل است. ناسا همچنین علاقه‌مند به استفاده از انبوه ماهواره‌های کوچک در آن سوی زمین است. به عنوان مثال تعداد زیادی ماهواره در اطراف ماه می‌توانند کمک‌های ارتباطی و ناوبری برای اکتشاف ماه، از جمله برنامه Artemis ناسا را ​​فراهم کنند.

ناسا

هدف از انجام ماموریت V-R3x 

ماموریت V-R3x یک ماموریت نمایشی فناوری تامین اعتبار برنامه فضایی ناسا است که توسط یک گروه کوچک و اختصاصی از مهندسان معروف به شتاب دهنده بار برای CubeSat Endeavors در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در دره سیلیکون اجرا می‌شود. هدف این گروه طراحی، توسعه و پرواز آزمایش‌های فضایی به سرعت و با صرفه بیشتر است. در ماموریت V-R3x سه ماهواره CubeSats در مدار کم ارتفاع زمین مستقر خواهند شد. این مکعب‌های ۱۰ سانتیمتری استاندارد که هر کدام حدود یک کیلوگرم وزن دارند، پس از استقرار شبکه‌ای مشبک را تشکیل می‌دهند و در حالی که در یک بازه زمانی سه تا چهار ماهه به آرامی از هم دور می‌شوند، سیگنال‌های رادیویی را مبادله می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار