رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس:

دانشگاه پیام‌نور فارس رکورد آزمون‌های الکترونیکی را شکست

صیف گفت: با برگزاری موفق ۷ هزار و ۲۷۸ آزمون الکترونیکی در ۲۵ روز، با شرکت ۲۳۸ هزارنفر، رکورد برگزاری آزمون‌های آنلاین استان فارس شکسته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشگاه پیام نور فارس گفت: با برگزاری موفق ۷هزار و ۲۷۸ آزمون الکترونیکی در طول ۲۵ روز، رکورد برگزاری آزمون‌های آنلاین در استان با شرکت ۲۳۸ هزارنفر، آزمون و ثبت ۳ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۲۷ پاسخ به سئوالات شکسته شد.

محمدحسن صیف تلاش کارکنان و اعضای هیئت علمی پیام‌نور در فارس را برای اجرای برنامه آموزش از راه دور و برگزاری امتحانات را خالصانه و شبانه روزی توصیف و اضافه کرد: کرونا نه تنها موجب توقف آموزش و یادگیری در دانشگاه پیام نور نشد، بلکه به موفقیت هر چه بیشتر این دانشگاه در توسعه آموزش الکترونیکی در برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های آنلاین کمک شایانی کرد.

او با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه به صورت متمرکز استانی، افزود: در نیمسال گذشته ۲۵ هزار کلاس آنلاین در کنار ۷ هزار و ۲۷۸ آزمون در سامانه آموزش الکترونیکی این دانشگاه برای ۲۸ هزار دانشجو برگزار شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس افزود: این موفقیت حاصل همدلی و همراهی همه همکاران اداری، علمی و مدرسان حق التدریس است و نشان از اهتمام و توجه این دانشگاه به توسعه علم در بستر‌های آموزش مجازی و الکترونیک دارد.

به گفته صیف، حتی کسانی که در روستا‌ها و نقاط دورافتاده بودند، نیز با کمترین مشکل موفق شدند در امتحانات شرکت کنند، زیرا سامانه طراحی شده نیاز به زیرساخت خاصی نداشته است.

او به یکی دیگر از تجربه‌های موفق پیرامون آزمون سازی با استفاده از مخزن سئوال نیز اشاره و اضافه کرد: با تجربه بدست آمده در نیمسال جدید همه آزمون‌ها، برای هر دانشجو اختصاصی سازی می‌شود.

صیف اظهار کرد: آزمون‌های این دانشگاه به‌صورت اختصاصی برای هر دانشجو برگزار می‌شود؛ درواقع سیستم این امکان را فراهم می‌سازد که پرسش‌های دانشجویان با یکدیگر متفاوت باشد و درصورتی که سوالی مشترک باشد نیز گزینه‌ها جابه‌جا خواهند شد.

تداوم کلاس‌های غیرحضوری در ترم جدید

او اضافه کرد: در ترم جاری نیز با برنامه ریزی هدفمند درصدد ارائه خدمات مطلوب الکترونیکی در حوزه برگزاری کلاس‌های آنلاین و آزمون‌های الکترونیکی با کیفیت بهتری هستیم.

دبیر منطقه ۷ دانشگاه پیام نور افزود: خوشبختانه دانشگاه پیام نور با زیر ساخت‌های پیشرفته و به روز خود در حوزه آموزش الکترونیکی، خدمات مطلوبی را به دانشجویان در فضای مجازی ارائه کرده که موجب شد در راستای مهار کرونا حضور دانشجویان در دانشگاه به حداقل ممکن کاهش یابد.

به گفته صیف، انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور از اول بهمن لغایت ۸ بهمن خواهد بود و کلاس‌های الکترونیکی دانشجویان این دانشگاه نیز از ۱۸ بهمن ماه در سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور استان فارس آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس، درباره دروس عملی دانشجویان هم گفت: آن دسته از کلاس‌های عملی که با تحقیق و پژوهش انجام می‌شود، قطعا مجازی است؛ اما حضور در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها بنا بر تصمیم ستاد استانی و ملی مبارزه با کرونا ممکن است تا پایان ترم، انجام شود؛ البته این کلاس‌ها به دلیل عدم ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط تا به امروز برگزار نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار