رایزنی مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای صهیونیست خود درباره ایران

مشاور امنیت ملی جدید آمریکا با همتای صهیونیست خود درباره موضوع ایران و مسائل منطقه‌ای به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاور امنیت ملی جدید آمریکا در اولین گفت و گوی تلفنی خود در دولت جو بایدن به بحث و رایزنی با همتای صهیونیست خود پرداخت.

نشریه آکسیوس روز شنبه به نقل از مقامات صهیونیست گزارش داد جیک سالیوان با میر بن شبات به صورت تلفنی گفتگو کرد. تماس میان سالیوان و بن شبات بیشتر نمادین بود تا اعلامی بر آغاز کانال گفتگو‌های دو طرف باشد. این اولین تماس رسمی گزارش شده بین دولت نوپای بایدن و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی است.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز به نقل از دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد: مشاوران امنیت ملی دو طرف توافق کردند که به زودی درباره بسیاری از موضوعات از جمله مسئله ایران، مسائل منطقه‌ای و پیشبرد توافق نامه‌های ابراهیم رایزنی کنند.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر گزارش داده بودند یوسی کوهن، رئیس موساد قرار است طی سفری به واشنگتن، ضمن ملاقات با رئیس جمهور جدید آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران با وی به رایزنی بپردازد. سفر کوهن به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، صورت می‌گیرد. بنا به ادعای رسانه‌های صهیونیست، کوهن و تیم همراهش تمامی اطلاعاتی که رژیم صهیونیستی درباره ایران دارد را در اختیار بایدن قرار خواهند داد.

دولت دونالد ترامپ در می‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت. پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند؛ تیری که برغم تشدید تحریم‌ها به سنگ خورد.

حال با تغییر دولت در واشنگتن همگان به نظاره نشسته‌اند تا ببینند سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دوره جو بایدن که مدعی بازگشت به برجام و مذاکره با ایران بود، چه خواهد شد. صهیونیست‌ها نگرانی بسیاری از بابت بازگشت آمریکا به برجام دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار