کمبود روغن در مشهد تا کی ادامه دارد؟/جریمه میلیاردی گرانفروشی برای تولیدکننده روغن

هرچند مسئولان پیوسته آماری از تلاش‌های خود برای بازگرداندن آرامش به بازار کالا‌های اساسی می‌دهند اما در عمل هنوز تغییری در وضعیت کالا‌هایی مانند روغن یا شکر در مشهد ایجاد نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هرچند مسئولان پیوسته آماری از تلاش‌های خود برای بازگرداندن آرامش به بازار کالا‌های اساسی می‌دهند اما در عمل هنوز تغییری در وضعیت کالا‌هایی مانند روغن یا شکر در مشهد ایجاد نشده است با این حال مسئولان از رسیدن آرامش نسبی به بازار روغن تا ۱۰ روز آینده درصورت جذب سهمیه‌ها خبر می‌دهند.
 
آن‌طور که بررسی‌ها از فاز یک بازار مصلی نشان می‌دهد، روغن از قفسه کالای بسیاری از غرفه‌ها حذف شده است و هنوز صف‌های طولانی صبحگاهی برای خرید روغن تنظیم‌بازار جلوی یکی از غرفه‌های این فاز ایجاد می‌شود و کسبه سوپرمارکت‌ها و دیگر اصنافی که روغن جزو مواد اولیه کارشان است برای گرفتن سهمیه خود ساعت‌ها منتظر می‌مانند.

آن‌طور که پیدا است با وجود نظارت نیرو‌های اطلاعات سپاه بر بازار، دلالان از ترس بساط خود را از انبار‌های مخفی جمع کرده‌اند و برای سرعت عمل دادن به جابه‌جایی به کوچه‌پس‌کوچه‌های مصلی روی آورده‌اند.
 
هرازگاهی با عبور از این محلات در ساعات خلوت روز یا شب، کالا‌های اساسی که بیشتر نیز روغن در آن‌ها وجود دارد از یک ماشین به ماشین دیگر منتقل می‌شوند تا با سه‌برابر قیمت وارد بازار شوند.
 

بیشتر بخوانید

 
علی غفوری‌مقدم معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در هفته‌های اخیر به‌دلیل لغو برخی محدودیت‌ها و همچنین افزایش زائران در مشهد، شاهد افزایش تقاضا برای کالا‌های اساسی به‌ویژه روغن بوده‌ایم.
 
او افزود: بر این اساس در دو هفته گذشته از کانال‌های مختلف و با اشکال متفاوت برای تامین روغن موردنیاز استان در حوزه صنف، صنعت و خانوار تلاش و قول‌های مساعدی نیز دریافت کرده ایم .
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی  ادامه داد: در این راستا دو روز قبل یک سهمیه سه هزار تنی روغن خوراکی به ما اختصاص یافت که باتوجه‌به سهمیه‌های قبل که درنهایت ۲ هزارو ۴۰۰ تن بود، افزایش خوبی داشته است.

غفوری مقدم بیان کرد: روند تحویل سهمیه قبلی روغن‌ها که در گذشته با کندی مواجه بود اکنون سرعت گرفته است، در این راستا در سه روز اخیر توانسته ایم ۸۵۰ تن روغن صنف و صنعت جذب کنیم که ۳۰۰ تن آن را به شهرستان‌ها اختصاص داده ایم.

او تصریح کرد: علاوه‌بر این، هم با مکاتبه و هم با تلفن از اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور درخواست کردیم که سهم ما را از محل روغن فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزایش دهند. با پیگیری‌های صورت‌گرفته در یک اقدام هماهنگ دیگر قرار شد به میزانی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارخانه‌های ما روغن توزیع می‌کنند، دوباره همان‌قدر سهمیه جایگزین را کشور به استان ما اختصاص دهد.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی  تاکید کرد: گاهی مشکلاتی در حمل روغن داریم که البته اکنون درحال پیگیری برای رفع آن هستیم؛ به همین دلیل باید با احتیاط صحبت کنیم، اما درمجموع پیش‌بینی ما این است که در یک هفته تا ۱۰ روز آینده، وضعیت روغن نسبت‌به اکنون بهتر می‌شود.
 
مبارزه با گرانفروشی روغن
 
 سید مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت:  با گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت  پرونده گرانفروشی روغن مایع یک شرکت تولیدی  به شعبه هشتم تعزیرات حکومتی مشهد ارسال شد.

او افزود: پس از گذراندن مراحل قانونی، تخلف محرز و مدیرعامل شرکت به پرداخت ۱۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد و رای صادره در مرحله اجرای حکم است.
 
انتهای پیام//ف.ش
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.