۵۰ جُنگ هنری دانش‌آموزی در محله‌های محروم اصفهان برگزار می‌شود

رییس فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری ۵۰ جُنگ هنری دانش‌آموزی در مناطق حاشیه‌ای و محروم استان اصفهان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرتضی شکری رییس فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: ۵۰ جنگ هنری به همت اتحادیه انجمن اسلامی و بسیج دانش‌آموزان و با کمک و همراهی شاخه دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در دهه فجر در محلات محروم این شهر برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: در ایام دهه فجر همچنین یادواره ۴۰ شهید در ۴۰ مدرسه استان اصفهان با عنوان "لاله‌های روشن" در فضای مجازی برگزار می‌شود که هر دانش‌آموز با انتخاب یک شهید به تولید محتوا از زندگینامه و وصیت‌نامه آن شهید می‌پردازد.

رییس فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در صورت مساعد بودن شرایط به لحاظ کرونا، یادواره یکهزار و ۴۰۰ شهید در سطح برخی مدارس استان برگزار می‌شود که در این راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سه هزار محتوا تولید خواهد شد.

او برگزاری پویش "ابَر قهرمان ایران من" با محوریت سردار شهید قاسم سلیمانی توسط دانش‌آموزان ابتدایی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: در این برنامه دانش‌آموزان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن براساس مطالبی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد به تولید محتوا در قالب نقاشی، داستان و دیگر جلوه‌های هنری می‌پردازند.

شکری یادآور شد: نواختن زنگ انقلاب به‌صورت نمادین در سالن ورزشی مدرسه شاهد دخترانه ناحیه پنج و با حضور ۲۰ دانش‌آموز و تعدادی از مسوولان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

او دیگر برنامه‌های این ایام را برگزاری نمایشگاهی از دستاورد‌های دانش‌آموزان از قبل، حین و بعد از انقلاب و همچنین کرسی‌های آزاداندیشی و تبیین اندیشه‌های امام راحل و یاوران انقلاب عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها به‌صورت تلفیقی در فضای حقیقی و مجازی برگزار می‌شود.

رییس فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: توسعه و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت یکی از رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت و از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سند تحول بنیادین به شمار می‌رود که دهه فجر انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای پرداختن به این مقوله مهم فرهنگی و اجتماعی است.

استان اصفهان دارای ۹۰۰ هزار دانش‌آموز و پنج هزار واحد آموزشی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.