رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

اراضی کشاورزی چشم انتظار آب/ وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرد

مقدم با اشاره به عدم اجرای شبکه‌های انتقال آب سد‌ها به اراضی کشاورزی لرستان گفت: وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خسارت سیلاب به دو هزار و ۲۰۰ نقطه از زیرساخت‌های بخش کشاورزی لرستان گفت: حجم خسارت‌های وارد شده حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

زیرساخت‌های کشاورزی سیل‌زده نیازمند اعتبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه با مساعدت‌های صورت گرفته به ۳۱ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض شده است ادامه داد:  همچنین تقریباً ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای احداث زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان هزینه شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزی خسارت دیده پرداخت شده است  عنوان کرد: حدود ۱۶۰ میلیارد تومان هم استمهال و جریمه دیرکرد برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: در خصوص زیرساخت‌های آسیب دیده نیازمند اعتبار بیشتری هستیم که در این راستا پیگیری‌های از دولت به عمل آمده و در صورت وجود تخصیص اعتبار تلاش خواهیم کرد که سایر زیرساخت‌ها هم در بخش کشاورزی ساخته شوند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع عدم ایجاد شبکه‌های پایاب سد‌های استان  عنوان کرد: سد «ایوشان» بنا بوده که دو هزار و ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی از طریق آن آبی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه همچنین بنا بوده از طریق احداث سد «مروک» سه هزار هکتار زمین کشاورزی آبی شود، ادامه داد: همچنین دو هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نیز قرار بوده که از طریق سد «حوضیان» آبی شود.

حسنی مقدم، افزود: احداث سد توسط وزرات نیرو است، انتقال و اجرای شبکه‌های یک و دو که آب را از سد به زمین انتقال می‌دهد نیز بر عهده وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای باید انجام شود.

وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرد

او با تاکید بر اینکه در داخل زمین و اجرای شبکه‌های سه و چهار انتقال آب بر عهده جهاد کشاورزی است عنوان کرد: متأسفانه همکاران ما در وزارت نیرو تا کنون به دلایل متعددی که اعلام می‌کنند نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند و این قضیه مورد اعتراض ما هم هست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه از سد به عنوان «تشتک تبخیر» در حال حاضر استفاده می‌شود  افزود: خواهش ما این است که شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو سریع‌تر نسبت به اجرای این شبکه‌ها اقدام لازم را داشته باشند.

حسنی مقدم، عنوان کرد: در صورتی که وزارت نیرو به تعهدات خود عمل کنند برای اجرای اجرای شبکه سه و چهار، آبیاری‌های تحت فشار و سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع محدودیت اعتباری نداریم.

منبع:مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.