برنامه‌های اشتغال و تولید در مراکز یادگیری محلی اجرا شد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌ های اشتغال و تولید در مراکز یادگیری محلی استان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسته اجرایی تحولی پیوند سواد و زندگی مصوبه شورای راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۶ مرکز یادگیری محلی استان با برنامه‌های کارآفرینی و تولید در حال اجرا است.
 
زارع پور افزود: در این مراکز همزمان با آموزش‌های سواد پایه مهارت‌آموزی و تولید محصول انجام می‌شود.

او بیان کرد: آموزش شغلی و تولید در این مراکز با ظرفیت سنجی و شرایط بومی و توانمندی‌های ویژه هر منطقه در حال اجراست.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با مشارکت ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تولید لباس، صنایع دستی، مواد غذایی و ماسک ازمهمترین عملکرد این مراکز است.
 
او افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی، خیاطی، زنبورداری، انواع مشاوره کمک‌های اولیه در این مراکز انجام می‌شود.

ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: به سواد آموزان این مراکز که رشته‌های شغلی خاصی را فرا می‌گیرند با معرفی ادارات متولی تسهیلات ایجادکارگاه و تولید ارائه می‌شود.
 
حسن پور افزود: تسهیلات ویژه کارآفرینی و حمایت تشویقی از سوادآموزان قبول شده از دیگر برنامه‌های این صندوق است.
 
حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با تعاونی‌ها و برخی موسسات تولیدات روستایی و عشایری این مراکز خریداری و فرصتی برای تأمین معاش خانواده‌ها فراهم شده است.

خواهش نیک افزود: در بخش کمک‌های مومنانه نیز پخت نان و تهیه بسته‌های معیشتی در برخی مراکز انجام و بین نیازمندان توزیع می‌شود.
 
او بیان کرد: آموزش زنبورداری و حصیر بافی در گچساران، تولید ماسک در عشایر و برنامه‌های مشاوره‌ای و مهارت‌های زندگی در بهمئی، چاروسا، لنده کمک‌های مومنانه و خیاطی در دنا و تولید ماسک درعشایر از جمله فعالیت‌های انجام شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.