با تداوم قطعی برق؛

بزرگترین کارخانه سیمان در آستانه تعطیلی قرار گرفت

مدیر عامل کارخانه سیمان قاین گفت : محدودیت استفاده از برق در کارخانه سیمان قاین وجود دارد و اگر قطعی برق ادامه پیدا کند خط تحویل سیمان قاین تعطیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرزایی معاون امور اقتصاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور در سفر به شهرستان قاین ، پس از استقبال پای درد دل مدیر عامل کارخانه سیمان نشست.

اکبری مطلق  مدیر عامل کارخانه سیمان با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی تولید سیمان از ابتدای سال گفت :ظرفیت تولید روزانه سیمان در این کارخانه ۲ هزار و  ۶۰۰ کلینکر است .

او افزود: سالیانه ۷ هزار  و ۸۰۰ تن  کلینکر در این کارخانه تولید و  ۵۵ درصد آن به کشور‌های دیگر صادر می شود.

اکبری مطلق ادامه داد : متاسفانه از ۲۳ آبان ماه گاز کارخانه قطع است و محدودیت استفاده از برق را داریم و اگر این قطعی برق ادامه پیدا کند خط تحویل ما تعطیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد : امسال برای اولین بار در ۲۷ سال اخیر دچار محدودیت برق شده‌ایم و طی ۱۰ روز اخیر ما با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم و مدام باید قطعی برق را تحمل کنیم.

اکبری مطلق گفت :اگر این قطعی‌ها ادامه داشته باشد ، نمی‌توانیم سیمان تحویل دهیم.

مدیرعامل کارخانه سیمان قاین به ظرفیت‌های بازار هم اشاره و عنوان کرد : بازار سیمان به نحوی است که دیگر کشش ندارد ، شاید قبلاً ما رقیبی نداشتیم، اما اکنون ۱۲ کارخانه سیمان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این دیدار قرار شد تفاهم‌نامه شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) پیگیری شود.

ظرفیت‌سازی با بازگشایی پایانه گمرکی یزدان

 اسحاقی نماینده مردم قائن و زیرکوه هم که در این بازدید حضور داشت، گفت: سیمان قائن مشتریان پر و پاقرصی در کشور افغانستان دارد.

او افزود: یعنی ما اگر بخواهیم طرح توجیهی سیمان را به اجرا بگذاریم، به دلیل بازگشایی پایانه گمرک یزدان افغانستان ظرفیت قابل‌توجهی در برای خرید سیمان قائن دارد.

میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با هدف بازدید از طرح‌های اشتغال زا و بررسی توسعه اشتغال در خراسان جنوبی  به استان سفر و  از هتل کویر در شهر بیرجند بازدید کرد.

 حاتم زاده معاون آموزش فنی حرفه‌ای کشور ،  زاده غلام مدیر کل امور استان‌ها سازمان بازنشستگی کشور ، ومرتضی فرد مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان کشور در این سفر معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی می کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
عدد ها رو یاخوب بشنوید یا خوب بنویسید. کلی بهتون خندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بلانسبت امسال سال جهشه هااااااااااا
آخرین اخبار