بازرسی بیش از ۲ هزار مورد از مراکز توزیع و عرضه کالا در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در قالب طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) به عنوان یکی از طرح‌های راهبردی سازمان ملی استاندارد که با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات و بر اساس برنامه زمانبندی در چندین مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد پیش بینی و ابلاغ می‌شود که در ۹ ماهه امسال، بیش از ۲ هزار و ۷۴۶ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد انجام گرفته است.

او افزود: در همین مدت و در قالب طرح طا‌ها تعداد ۴۱ مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده‌ها از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه صنایع غذایی، لبنیات، شوینده ها، رنگ‌ها و... در استان اردبیل انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا آزمایشگاه‌های اداره کل، آزمون می‌شوند.

علایی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالا‌های دارای علامت استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به واحد‌های صنفی مراجعه کرده و کالا‌های مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می‌کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.