سن نیمی از شهدای استان یزد زیر ۲۰ سال است

دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد گفت: سن بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از شهدای استان زیر ۲۰ سال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد برزگر دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد، گفت: نام ۶۱۱ نفر از شهدای استان به اسم رضا و ۶۰۵ نفر به اسم محمد و یا ترکیب آن‌ها با اسامی دیگر است که بیشترین فراوانی را در بین اسامی دیگر شهدا دارد.

او با بیان اینکه ۳۴۵ نفر از شهدای استان سید هستند، افزود: اسامی ۳۹۶ شهید استان نیز به اسم الله متبرک است و بیش از ۳۴۰ نفر از شهدای استان سید هستند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه بیشتر اسامی شهدای استان از ائمه و پیامبران است، ادامه داد: نام ۳۶ شهید استان نیز از اسامی ایرانی مثل؛ هوشنگ، داریوش، بهمن، فرهاد و ... است.

برزگر افزود: علی و حسین نیز به ترتیب با فراوانی ۵۴۲ نفر و ۴۰۷ نفر بیشترین فراوانی را بعد از رضا و محمد دارند.

دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد با بیان اینکه اکثر شهدای استان نوجوان بوده اند، گفت: سن بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از شهدای استان که بیش از نیمی از شهدای استان هستند، زیر ۲۰ سال است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار