هفت آموزشگاه در بافق پایلوت اجرای طرح مدرسه کانون تربیتی محله شد

رئیس آموزش و پرورش بافق گفت: طرح مدرسه کانون تربیتی محله یکی از برنامه‌های راهبردی برای تربیت دانش آموز تمام ساحتی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا قاسم زاده رئیس آموزش و پرورش بافق در نشست تببین طرح مدرسه کانون تربیتی محله به تشریح این طرح پرداخت و شناسایی ظرفیت مدرسه، محله و نهاد‌ها و همچنین تعامل آن‌ها با یکدیگر را جزء اهداف اصلی این طرح بیان کرد و گفت: گروه‌های همیار متشکل از مدیر، رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه، نماینده معلمان و نمایندگانی از نهاد‌های نزدیک به آموزشگاه است که باید طبق دستور العمل‌های این طرح به شناسایی و بررسی ظرفیت‌های محلی بپردازند.

او هفت آموزشگاه شهرستان را جز پایلوت این طرح در شهرستان عنوان و تصریح کرد: از الزامات و اهداف روشن این طرح اجرای صحیح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار بر دانش آموزان است که این امر با تعامل محله و مدرسه تحقق می‌یابد.

قاسم زاده ادامه داد: این طرح چهار نوبت در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود و کار‌های تربیتی اجرا شده مدرسه در محله و کار‌های تربیتی اجرا شده محله و ارگان‌ها در مدرسه نیز پیاده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بافق با اشاره به راهکار هفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: طرح مدرسه کانون تربیتی محله یکی از برنامه‌های راهبردی برای تربیت دانش آموز تمام ساحتی است و باید زمینه‌های لازم برای نقش آفرینی مدرسه به عنوان کانون کسب تجربیات محله فراهم شود.

او مدرسه را به عنوان کانون تربیتی محله قلمداد کرد و افزود: از طریق آموزش‌هایی که دانش آموزان در این طرح کسب می‌کنند فاصله بین آموزش‌های مدرسه و نیاز‌های جامعه کاهش می‌یابد و دانش آموز را در ارتباط با مسائل اجتماعی به سرمنزل مقصود میرساند.

او تصریح کرد: با مشارکت نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی در قالب این طرح، بسیاری از مطالبات مدرسه نیز از سوی اهالی محله و مدرسه محقق می‌شود و همچنین اجرای صحیح این طرح به برقراری ارتباط فرهنگی بین مدرسه و محله کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار