وعده فرماندار قزوین برای حل مشکل آب روستای احمدآباد

فرماندار قزوین ابراز امیدواری کرد که با همراهی دادگستری استان‌های قزوین و گیلان، مشکل آب روستای احمدآباد (لات) واقع در الموت غربی، به زودی حل و فصل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، روز گذشته اهالی روستای احمدآباد (لات) الموت غربی، یکی از روستا‌های مرزی استان قزوین و گیلان به دلیل قطعی آب، مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

محمد شفیعی، فرماندار قزوین علت بی‌آبی مردمان روستای احمدآباد (لات) را بریده شدن لوله آب این روستا توسط عده‌ای ناشناس عنوان کرد.

آنطور که فرماندار قزوین گفته، بیش از دو دهه است که بر سر مالکیت آب شرب منطقه‌ای به‌نام دُجار دره، بین روستای احمد آباد یا همان لات الموت غربی با روستای رودبار استان گیلان، اختلاف وجود دارد و اخیراً نیز عده‌ای سودجو، حدود ۳ کیلومتر از خط لوله آب منتقل شده به سمت روستای احمدآباد (لات) را بریده و تکه تکه کرده اند.

وی افزود: در طول هفته جاری، علیرغم دوری و صعب العبور بودن مسیر، تانکر‌های آبفای روستایی، آب مورد نیاز اهالی این روستای احمدآباد (لات) را تأمین کرده اند.

شفیعی گفت: پرونده اختلاف بر سر آب دو روستای احمد آباد با روستای رودبار در دادگستری استان‌های قزوین و گیلان در حال بررسی و پیگیری است و اهالی این دو روستا نیز قول مساعد داده اند تا عوامل تخریب خط لوله انتقال آب به روستای احمدآباد را به دستگاه‌های قضایی معرفی کنند تا برخورد‌های لازم با آن‌ها صورت گیرد.

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: مشکل آب این دو روستا به تقسیمات کشوری بازمی‌گردد که چندین مرحله نامه‌نگاری و پیگیری لازم در این باره انجام شده است و کارشناسان اداره کل تقسیمات کشوری نیز از منطقه بازدید داشتند و در حال بررسی موضوع هستند تا موضوع از طریق تقسیمات کشوری حل و فصل شود.

شفیعی تصریح کرد: اگر این ۲ روستا که بر سر چشمه اختلاف دارند، در استان قزوین قرار داشتند موضوع تا به امروز حل و فصل شده بود، اما، چون این اختلاف در حاکمیت ۲ استان قزوین و گیلان واقع شده است، حصول نتیجه، زمان‌بر خواهد بود.

فرماندار قزوین در خصوص پیگیری این پرونده در دستگاه قضا نیز گفت: برای حل مشکل آب این دو رستا، هفته گذشته نشستی با حضور مقامات ارشد قضایی هر دو استان، بخشدار الموت و دهیار منطقه در استان گیلان برگزار شد و دادستان قزوین و دادگاه انقلاب الموت هم پیگیر موضوع هستند و اعلام کردند که این پیگیری‌ها در اسرع وقت به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار