روزگارگذرانی هزاران اتباع بیگانه در البرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: پنجاه هزار نفر از اتباع بیگانه استان البرز فاقد مجوز هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نورمحمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در حاشیه نشست کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶۶ هزار اتباع بیگانه خارجی که عمدتا افغانی هستند در استان البرز سکونت دارند که بیشتر فراوانی سکونت در شهرستان کرج و ساوجبلاغ است که حدود ۳۰ هزار نفر دانش آموز دارند.

او افزود: تعداد ۵۰ هزار نفر از این اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر اساس قانون بایستی دستگاه‌های ذی ربط نسبت به شناسایی و دستگیری و طرد آن‌ها اقدام کنند.

معاون استاندار گفت: از طرفی نیز نظارت و بازرسی با محوریت اداره کل تعاون کار و رفاه و اجتماعی و روسای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت در خصوص اشتغال غیر قانونی اتباع خارجی غیر مجاز در حوزه اصناف، واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی نظارت و بازرسی و کنترل انجام شود.

او با بیان این که امسال ۴ هزار نفر سهمیه استان البرز بوده است، افزود: تاکنون در قالب ۱۳۶ طرح حدود ۵ هزار نفر دستگیر و تحویل اردوگاه عسگر آباد ورامین شده است که هزار نفر بیشتر از سهمیه بوده است.

فردی گفت: البته قوانین و مقررات اتباع بایستی به روز و بازدارنده باشد تا اعمال قانون به نحو احسن انجام شود.

او با بیان اینکه در هر صورت قوانین منع به کار گیری اتباع غیر مجاز بایستی به مبادی ذی ربط اطلاع رسانی و آموزش داده شود، افزود: در صورت تخلف با کارفرما و کارگر غیر مجاز برخورد قانونی صورت می‌گیرد که تا کنون ۳۶۵ مورد بازرسی انجام شده است.

معاون استاندار البرز در خصوص ۳۶۵ مورد بازرسی انجام شده، گفت: لازم است احکامی که پیرامون جرائم صادره شده بایسیتی به صورت صد در صد وصول شوند.

او افزود: کلیه فرمانداران باید نسبت به برنامه ریزی نظارت و کنترل در خصوص اتباع خارجی در حوزه کاری خود اقدام و نتیجه را به طور مرتب به حوزه معاونت سیاسی گزارش کنند.

فردی گفت: سیاست کلی نظام در مورد برخورد با اتباع خارجی بایستی با دقت و با تدبیر و درایت و بر اساس قانون اعمال شود و در هر صورت خون و خاک هویت را شکل می‌دهد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.