مقام سابق آمریکایی:

آمریکا نفت غارت‌شده سوریه را به اسرائیل می‌فرستد

سرکنسول سابق آمریکایی در جده گفته است واشنگتن با غارت منابع طبیعی سوریه، آن‌ها را به مکان‌های دیگری از جمله اراضی اشغالی می‌فرستد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکل اسپرینگمن، سرکنسول سابق آمریکایی در جده گفته است که آمریکا در حال غارت منابع طبیعی سوریه است تا آن‌ها را به مکان‌های دیگری از جمله سرزمین‌های اشغالی که از سرقت‌های آمریکا بهره مند می‌شوند، بفرستد.

او گفت: آمریکا نیرو‌های خود را از عراق به سوریه منتقل می‌کند تا نفت سوریه را از مردم آن بدزدند و آن را به مکان‌های دیگری از جمله رژیم آپارتاید [اسرائیل] ارسال کنند؛ رژیم‌هایی که از این سرقت‌های آمریکا بهره می‌برند.

شبکه تلویزیونی دولتی سوریه قبلاً گزارش داده بود که ۲۰۰ نیروی آمریکایی در ۲۱ ژانویه به پایگاه‌های آمریکایی در شهر الشدادی منتقل شدند. به گزارش خبرگزاری سانا، رسانه رسمی دولت سوریه، این شهر در ۶۰ کیلومتری جنوب استان مرکزی حسکه قرار دارد، جایی که ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا ۴۰ کامیون اسلحه و تجهیزات لجستیکی به آنجا اعزام کرده بود.

بر اساس این گزارش‌ها، نیرو‌ها قرار است بعداً به عنوان بخشی از اقدامات در حال انجام واشنگتن با هدف از بین بردن کنترل بیشتر بر ذخایر نفتی سوریه در میدان نفتی عمر و میدان گازی کونیکو در استان دیرالزور مستقر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
reza
۱۳:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
از همان ابتدای ظهور داعش در سوریه و عراق که کشتارهای دسته جمعی میکرد ترامپ با اعلام رسانه ای مقابل غولهای شبکه ای جهان اذعان و اعتراف کرد که این اوباما وهیلاری کلینتون بودند که داعش و القاعده را ایجاد و آموزش و مسلح و با عضوگیری از 72ملت راهی منطقه خاورمیانه و غرب آسیا کردند و باز همین ترامپ بود که اظهار رسانه ای کرد که ما 7تریلیون دلارآمریکا را در این منطقه صرف هزینه کردیم ولی یک دلارآمریکا سود نبردیم و باز اعتراف کرد که ما برای تصاحب چاه های نفت و گاز سوریه و عراق به منطقه لشگرکشی کرده ایم و تا این چاه ها خشک نشوند منطقه را ترک نخواهیم کرد.. تمام این موارد ادعائی ما در آرشیو رسانه های جهانی ثبت و ضبط است........حالا این آقای مایکل اسپرینگمن تازه آمده بعد از هشت سال از گذشت غارت و چپاول داعش و القاعده از این چاه های نفت و گاز که همگی تحت پوشش نظامی ارتش سنتکام آمریکا بیصدا و بدون دردسر از یکسو به سواحل مدیترانه توسط تریلرهای حمل سوخت ترکیه ای و از سوئی دیگر تریلرهای آمریکائی تحت پرچم آمریکا براحتی نفت سوریه و عراق را غارت و به یغما بردند و الآن این جناب مایکل تازه از خواب گران بیدار شده و خبردار شده و کافیست که نیروهای مردمی عراقی با بمب های کنار جاده ای مسیر عبور این تریلی های حامل نفت دزدی را تبدیل به جهنمی برای ورود به دروازه های اسرائیل کنند.............
آخرین اخبار