هشدار وکیل آمریکایی درباره پیامد‌های خطرناک محاکمه نشدن ترامپ

یک وکیل محافظه کار آمریکایی درباره تبعات ناگوار محاکمه نشدن دونالد ترامپ بر آینده کشورش هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هافینگتن پست، یک وکیل با سابقه آمریکایی درباره تبعات خطرناک محاکمه نشدن دونالد ترامپ بر آینده این کشور هشدار داد.

جورج کانوی با گریزی به مجموعه رفتار‌های خارج از قانون ترامپ در ۴ سال ریاست جمهوری وی، اقدامات پسا انتخاباتی او را نگران کننده توصیف می‌کند و می‌گوید تلاش‌های جنون آمیز ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات و توسل به سپر حمایتی ریاست جمهوری از ترس‌های او برای جرائم گذشته اش ناشی می‌شود.

به گفته این وکیل محافظه کار، این هراس می‌توانست ترامپ را به سمت هر نوعی از هنجارشکنی قانونی برای ابقا در قدرت سوق دهد. کانوی ماجرای درخواست ترامپ از وزیر داخلی ایالت جورجیا برای تغییر نتیجه انتخابات را یادآور می‌شود و می‌گوید او با تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره جرمی قابل استیضاح را مرتکب شد. ترامپ با این کار هم حاکمیت قانون را نشانه رفت و هم آن را تا مرز نابودی پیش برد.

کانوی تاکید می‌کند اگر ترامپ برای سوءرفتار‌های خود از سوی وزارت دادگستری محاکمه نشود، این تفکر شکل می‌گیرد که روسای جمهور آمریکا از مواجهه با نتیجه کیفری اقدامات خود مصون هستند. این یعنی روسای جمهور بالاتر از قانون قرار دارند.

حمله اخیر حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا نه تنها کمکی به ابقای او در کاخ سفید نکرد بلکه پرونده مختومه استیضاح او را بار دیگر از کشوی میز دموکرات‌ها خارج کرد. این طرح به تائید اکثریت نمایندگان مجلس آمریکا رسیده و قرار است روز دوشنبه در سنا مطرح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
reza
۱۳:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
هی جورج: ترامپ در آخرین لحظات واپسین ریاست جمهوری چرا؟ اینهمه کلاهبردار و جانی و قاتل و......را مورد عفو قرارداد؟ آیا فکر نمیکنی جاده را برای خودش آسفالت و هموار کرد؟ تا با عطف بماسبق این عملکرد خودش نیز مورد عفو قرار گیرد؟؟.......
آخرین اخبار