جمالی نژاد مطرح کرد؛

لزوم حضور پررنگ فناوری ها در شهرهای هوشمند

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: یکی از ویژگی‌های مهم در شهرهای هوشمند آن است که بتوانیم با استفاده از فناوری‌های نوین و مراکز دانش بنیان اقدامات و فعالیت‌های خود را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در حاشیه افتتاح نمایشگاه مسکن و شهرسازی و باز آفرینی شهری با بیان اینکه علیرغم تمامی مشکلات و تهدیداتی که بیماری کرونا برای کشور داشت تعدادی محاسن خوب هم برای کشور داشت، گفت: کرونا اهمیت فناوری‌های نوین و شهر‌های هوشمند را برای مردم کشور ایران و جهانیان نشان داد که به چه نحوی می‌شود با استفاده از فناوری نیاز‌های روزانه را تامین کرد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه امروز خوشبختانه شاهد آن هستیم که هوشمند شدن شهر‌ها تسریع و تسهیل شده و باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهیم، افزود: امروز شاهد آن هستیم که حضور شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شده و در این نمایشگاه شاهد آن هستیم که پاویون‌های مفصلی در حوزه هوشمند سازی شهر‌ها ایجاد شده و اتفاقات خوبی رقم خورده و توانسته‌ایم در این حوزه به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور توضیح داد: خوشبختانه این فرآیند‌ها در این حوزه تسهیل و تسریع شده و ما حضور پر رنگ دانش بنیان‌ها را در شهر‌های هوشمند شاهد هستیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در قرن ۲۱ دیگر نمی‌شود با استفاده از ابزار‌های قرن ۲۰ کشور را اداره کرد، افزود: در سده ۱۴۰۰ اتفاقات جدیدی رقم خورده و نگاه جدیدی به شهر‌ها باید داشته باشیم که سعی شده در این نمایشگاه هم به این ابعاد توجه شود.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه نمایشگاه مسکن و شهرسازی و باز آفرینی شهری با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده است، گفت: ما سعی کرده‌ایم در این نمایشگاه با حضور حداقلی و نفوذ حداکثری اتفاقات خوبی را در حوزه نمایشگاه‌ها محقق کنیم و البته با نقد کاری که داشته‌ایم شاهد آن هستیم که پاویون‌های شرکت‌های دانش و استارت آپ‌ها و مراکز رشد دانش بنیان حضور پر رنگی داشته‌اند.

جمالی نژاد توضیح داد: اخیرا در مراکز رشد شهری اتفاقات خوبی را رقم زده‌ایم و کارخانه‌های نوآوری در این عرصه بسیار موثر بودند.

براساس این گزارش دومین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و باز آفرینی شهری با حضور معاونان وزیر کشور، معاون شهرداری تهران و رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی افتتاح شد که در این نمایشگاه ارائه طرح‌های راه‌سازی جهت اجرا به بخش خصوصی، ارائه طرح‌های جدید انبوه‌سازی، ارائه طرح‌های نوین ثبات سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها به ویژه مجتمع‌های تجاری و اداری در مقابل زلزله، برخی از محور‌های برگزاری این نمایشگاه‌ها است که با حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار