درخواست معاونان وزارت تعاون برای ارائه طرح‌های مزیت دار در دریافت تسهیلات

معاونان وزارت تعاون از مسئولان شهرستان طبس خواستند طرح‌های قابل توسعه و مزیت دار را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  امروز منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون از پروژه‌های اشتغال، صنعتی و گردشگری شهر طبس و شاکرمی مدیر روابط وزارت تعاون از معادن پروده و کک بازدید کردند.

همچنین نشست هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص بررسی مشکلات حوزه اشتغال و کارآفرینی بنگاه‌های اقتصادی با حضور دکتر منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر اصحابی معاون توانمند سازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی و امید کشور در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری ویژه طبس برگزار شد.

منصوری معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: طرح‌های نیازمند تسهیلات با اولویت‌های بخش کشاورزی، خدمات، گردشگری و صنعت معرفی شود تا بتوانیم کمک کنیم.

او تأکید کرد در بخش خصوصی دست را نباید برای منابع تنگ کرد و دست سرمایه گذار را نباید بست.


بیشتر بخوانید


معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه خرما و زعفران سعی شود اگر اشتغالی ایجاد می‌شود با اولویت فرآوری این محصولات باشد که این امر به سمت تولید بیشتر این محصولات نیز پیش خواهد رفت.

منصوری گفت: طرح‌های گردشگری شهرستان طبس طرح‌های خوبی است و ما کمک می‌کنیم که این طرح‌ها در بخش اشتغال و اقتصاد به نتیجه برسد.

معاون توانمند سازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی و امید کشور نیز از افزایش ۴۰ درصدی ضریب صندوق امید نسبت به بانک‌های دیگر خبر داد.

دکتر اصحابی گفت: اگر در شهرستان طبس طرح‌های صنایع دستی مناسب تولید و بسته بندی باشد، شناسایی و کارشناسی شود تا تسهیلات مناسبی به آن اختصاص دهیم.

او افزود: تفاهم نامه‌ای حدود ۳۰۰ میلیارد تومان با بنیاد علوی و برکت منعقد کرده ایم که بهتر است مسئولان خراسان جنوبی و شهرستان طبس تلاش کنند از آن سهم بگیرند بویژه در بخش دام که میتوان تخصیص اعتبار داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم گفت: مدت زمان اقامت در طبس از ۶ ساعت به دو شبانه روز افزایش پیدا کرده است و در برخی روستا‌ها به دلیل ایجاد ظرفیت‌های خوب گردشگری، مهاجرت معکوس نیز داشته ایم و نمونه‌ی آن را میتوان در اصفهک دید که پارسال، برنده جایزه جهانی گردشگری نیز شده است.

رمضانی تأکید کرد هرچه تلاش شود تاسیسات و زیرساخت‌ها بهتر شود قطعا موضوع ماندگاری و حضور مسافران نیز بیشتر خواهد شد.

او خواستار اختصاص ۹ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح گردشگری رباط جوخواه در مسیر ورودی تهران – طبس، مجتمع گردشگری ۲۲ سوئیتی درحال ساخت طبس و ساخت اولین بازارچه صنایع دستی بخش خصوصی طبس شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.