معاون استاندار اردبیل:

نساجی سبلان پارچه اردبیل به صاحب اصلی خود تحویل داده شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از تحویل نساجی سبلان پارچه اردبیل به صاحب اصلی و اولیه خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ابطال رای ورشکستگی نساجی سبلان پارچه و برگرداندن آن به صاحب اولیه خود چندی پیش مورد پیگیری قرار گرفت که امروز طی مراسمی با حضور مسوولین اداره تصفیه ورشکستگی تهران، رئیس کل دادگستری استان و جمعی دیگر از مسئولین استان و شهرستان نمین به مالک اولیه و مدیرعامل شرکت سبلان پارچه تحویل داده شد.

او با بیان اینکه جواز تاسیس این واحد در سال ۱۳۸۱ صادر شده است افزود: در سال ۸۲ حدود ۱۸ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی شماره دو اردبیل به آن اختصاص داده شده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: این طرح با ۶۵ درصد مشارکت بانک تجارت بعد از ساخت و ساز ۱۳۰ هزار متر مربع زیربنا و استقرار بهترین ماشین آلات خط تولید ساخت کشور‌های ایتالیا، آلمان، بلژیک و نروژ در مردادماه سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید.

عزیزی اضافه کرد: در طرح اولیه ۵ هزار نفر اشتغال زایی در این کارخانه مدنظر بود که متاسفانه با فاصله یکسال بعد از بهره برداری در سال ۱۳۹۰ با رای شعبه ۲۲ دادگاه عمومی تهران ورشکسته اعلام شد.

او تصریح کرد: از تاریخ مذکور تا کنون این واحد به صورت استیجاری اداره می‌شد و به همین دلیل تعیین تکلیف مالکیت این واحد به منظور امکان برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت همواره مورد تاکید استانداری و مسئولین استان قرار گرفت.

گفتنی است نساجی سبلان پارچه که به استناد رای شعبه ۲۲ دادگاه عمومی تهران در دی ماه۱۳۹۰ ورشکسته اعلام شده و از همان تاریخ در اختیار اداره تصفیه ورشکستگی قوه قضائیه قرار گرفته بود، در سفر رییس قوه قضائیه به استان در دستور کار دستگاه قضایی برای اعمال ماده ۴۷۷ قرار گرفت و رای به ابطال ورشکستگی صادر شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.