اتصال ١٥ روستای دیگر خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

با راه اندازی سه سایت جدید در دوشهرستان بیرجند و خوسف، ١٥ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بازدید از سایت همراه روستای حسن آباد شهرستان بیرجند از اتصال این روستا و ۱۴ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.


او افزود : در ادامه برنامه اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، با اتمام مراحل نصب تجهیزات و راه اندازی سه سایت در روستا‌های حسن آباد و ماهوسک شهرستان بیرجند و کلاته ملک شهرستان خوسف، ۱۵ روستای دیگر استان با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.


بهی افزود: این سایت‌ها از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به طرح USO، با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات و کاربری‌های مبتنی بر این شبکه در سطح روستاها، اجرایی شده است.


بیشتر بخوانید 

  • کاهش ۱۲ درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به ادامه روند اجرای سایت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ سایت جدید اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات تا مرحله نصب تجهیزات پیش رفته است که بزودی با راه اندازی این سایت ها، حدود ۴۰ روستای دیگر استان به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می‌شوند.


او تاکید کرد: طبق برنامه، در تلاشیم اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت انجام شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: شرکت گاز ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.