کاهش ۹۶ درصدی مسافران پرواز‌های بین المللی اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از کاهش ۹۶ درصدی مسافران پرواز‌های بین المللی اصفهان به علت شیوع کرونا خبر داد.

حسن امجدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد: درپی شیوع ویروس کرونا شرکت هواپیمایی ترکیش بعد از شرکت‌های هواپیمایی قطرایرویز و العراقیه به عنوان سومین ایرلاین خارجی مجدداً پرواز‌های خود را در فرودگاه بین‌المللی شهیدبهشتی اصفهان آغاز کرد.

او افزود: پرواز‌های اصفهان به استانبول از تاریخ یک بهمن‌ماه ۹۹با هواپیما‌های بوئینگ ۸۰۰_۷۳۷ با ظرفیت ۱۵۰ نفر و ایرباس ۳۲۱ با ظرفیت ۳۸۱ نفر به صورت برنامه‌ای طی روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هرهفته در ساعت ۰۱:۳۰ بامداد با شماره پرواز ۸۹۲ از استانبول وارد و در ساعت ۰۲:۱۰ بامداد با شماره پرواز ۸۹۳ ازفرودگاه شهیدبهشتی خارج می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان، با اشاره به شروع مجدد فعالیت شرکت هواپیمایی قطر در فرودگاه اصفهان، گفت: شرکت قطر ایرویز پرواز‌های خود را از پنجم اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در اصفهان لغو کرد و در تاریخ ۲۷تیرماه ۹۹ مجدد در اصفهان آغاز به‌کار کرد. هواپیما‌های ایرباس ۳۲۰ این شرکت با ظرفیت ۱۷۰ نفر از مسیر دوحه-اصفهان–دوحه در روز‌های چهارشنبه و جمعه هر هفته، ساعت ۰۳:۵۵ بامداد وارد و ساعت ۰۵:۳۰ صبح خارج می‌شوند.

امجدی اظهار کرد: شرکت هواپیمایی العراقیه نیز با هواپیمای ۹۰ نفره CRJ۹۰ از تاریخ ۷ آبان‌ماه پرواز‌های نجف-اصفهان-نجف را در روز‌های چهارشنبه هر هفته از سرگرفت و پس‌از نشست در ساعت ۱۱:۴۵ صبح در فرودگاه بین‌المللی شهیدبهشتی، درساعت ۱۲:۴۵ اصفهان را به مقصد نجف ترک می‌کند.


او بیان کرد: در پرواز‌های بین‌المللی فرودگاه شهیدبهشتی اقدامات سختگیرانه ضدکرونایی مانند تب‌سنجی حرارتی، اکسیژن‌سنجی، بررسی و ارزیابی فرم‌های سلامت، گرفتن تست pcr از مسافران ورودی مستقیم یا غیرمستقیم از اروپا توسط پرسنل مرکزبهداشت مرزی انجام می‌شود.


مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: الزام مسافران ورودی و خروجی پرواز‌های بین‌المللی بر ارائه تست منفی کرونا، کنترل فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و ما درتلاش هستیم محیطی امن و سفری ایمن را برای مردم به ارمغان آوریم.


امجدی با اشاره به کاهش آمار پرواز‌های فرودگاه شهید بهشتی در دوران شیوع کرونا، گفت: فرودگاه اصفهان در طول ۹ ماه امسال با انجام ۴۱۶ پرواز ورودی و خروجی در مسیر‌های خارجی و ۹۹۰۹ نشست و برخاست در مسیر‌های داخلی، کاهش ۱۴درصدی پرواز‌های داخلی و ۷۴درصدی در پرواز‌های بین المللی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد.


او گفت: کاهش ۳۷درصدی مسافران پرواز‌های داخلی و نیز کاهش ۹۶ درصدی مسافران پرواز‌های بین المللی در طول این ۹ ماه ناشی از محدودیت‌های سفر و لغو سفر‌های غیرضروری توسط مردم و پذیرش مسافران به میزان حداکثر ۶۰ درصد از ظرفیت است که باعث کاهش اعزام و پذیرش ۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر مسافر نسبت به سال گذشته در فرودگاه اصفهان شده است.


مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: قبل از همه‌گیری کرونا، پرواز‌های بین‌المللی دیگری مانند کویت، تفلیس، بغداد، دبی، دمشق، مسقط و ... از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام می‌شد که امیدواریم با بهبود شرایط فعلی شاهد افزایش روز افزون پرواز‌های این فرودگاه در مسیر‌های خارجی باشیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.