کلاهبرداری تاجر خشکبار در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ترفند فروش خشکبار ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی بیان داشت: مرد جوانی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، با سرمایه‌ای که به دست آورده قصد داشته یک کسب و کار بزرگ راه بیندازد و برای همین در فضای مجازی به جست وجوی مشاغل مختلف پرداخته که در این حین با شخصی که مدعی بوده از افراد مطرح و تاجر خشکبار است، آشنا شده است.

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه گفت که پس از گذشت مدتی درخصوص نحوه تجارت خشکبار، با وعده‌هایی که وی مدعی بود، به این شغل راغب شده و خرید و فروش خشکبار را مناسب برای تجارت دیده و تصمیم گرفته مبالغی را به حساب وی واریز کند تا با خرید عمده خشکبار و توزیع آن به صورت خرد بتواند سرمایه‌ای را در گردش مالی قرار دهد. بدین ترتیب در چندین مرحله مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به حسابی که وی اعلام داشته، واریز کرده، ولی پس از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرده است.

رئیس پلیس فتا ابراز داشت: با دریافت شکایت بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان این پلیس موفق شدند در رصد‌های اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم را در یکی از استان‌های همجوار شهر تهران شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی توضیح داد: با اخذ نیابت قضائی، تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا تهران انتقال دهند.

رئیس پلیس فتا تهران با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: معاملات خود را در فضای حقیقی انجام دهید و بدون دریافت کالا از پرداخت وجه تحت هر عنوانی از قبیل پیش پرداخت، بیعانه، تضمین قرارداد و حسن عمل و ... خودداری کنید.


بیشتر بخوانید

سرقت ۴۰۰ میلیون ریالی در کمتر از یک دقیقه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار