وزیر آموزش ‌و پرورش:

گفت‌وگو‌های عمیق درباره فرهنگ ایثار در مدارس انجام شود

حاجی‌میرزایی گفت: هر مدرسه را به یک آزمایشگاه بزرگ برای گفت‌وگو‌های عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ موضوعی به‌اندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیت‌های یادگیری ما را بالا نمی‌برد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت‌وگو بر محور تحول با حضور سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش ‌و پرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش ‌و پرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تمایز‌های افراد، ظرفیت آنان برای یادگیری است. در برابر پدیده‌هایی هستیم که به‌سرعت تغییر می‌کنند و دائماً در وضعیت‌های متفاوتی قرار می‌گیریم که می‌تواند هم حال انسان‌ها و هم وضعیت آنان را تغییر دهد.

او بابیان اینکه معتقدم تمایز، محصول نظام یادگیری است، افزود: به فرصت همکاری بین ۲دستگاه از زاویه یادگیری توجه می‌کنم ارتباط انسان‌ها باهم یک عنصر برای فراگیری است و پیوند دستگاه‌ها ارتباطی را برای یادگیری فراهم می‌کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: اگر از نگاه مکانیکی و سطحی به مقوله همکاری نگاه و آن را در یک فضای دقیق‌تری درک کنیم دائماً در مواجه با مسائل متفاوتی قرار می‌گیریم که فرصتی برای کامل شدن ما و شرکای ما خواهد بود.

وزیر آموزش ‌و پرورش عنوان کرد: یکی از مفاهیمی که در جامعه نیازمند به بازنگری است مفهوم همکاری است؛ ما به همکاری به‌عنوان یک مقوله‌ای که مأموریت‌ها را در یک راستا قرار می‌دهد، دستگاه‌ها را به یک تولید مشترک می‌رساند و یاری می‌کند تا محصول نهایی مطلوب‌تری داشته باشند، نگاه می‌کنیم.

او بابیان اینکه نتیجه همکاری باید تحقق اهداف مشترک باشد، افزود: اهداف امروز ما و شما توسعه فرهنگ ایثار، تکریم ایثارگران و خانواده شهدا است. آموزش‌وپرورش از دیرباز با این مفهوم مأنوس بوده است وقتی ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز داریم و جمعیت قابل‌توجهی از فرهنگیان درگیر دفاع بودند، یعنی یکی از پایه‌های دفاع مقدس فرهنگیان بودند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و بنیاد شهید یک خدمت آموزشی مشترک روی آوردند، گفت: مدارسی را تشکیل دادیم که باید بدانیم در شکل‌گیری آنان درصدد چه هدفی بودیم و اهدافمان تا چه حد محقق شده است. این موضوع جذابی برای گفت‌وگوی همیشگی بین ما است، بنابراین باید شرایط تک‌تک دانش‌آموزانی که در این‌گونه مدارس آموزش می‌بینند را موردتوجه قرار دهیم و باید محصول مشترک این مدارس افرادی باشند که به فرهنگ ایثار و شهادت عمیق‌تر می‌اندیشند و یاران شایسته‌تری برای انقلاب اسلامی هستند.

وزیر آموزش ‌و پرورش اظهار کرد: توصیه می‌کنم دائماً اهداف را موردگفت‌وگو قرار دهیم و درباره تحقق آنان بیاندیشیم. از درون این گفت‌وگو‌ها فرهنگ ایثار شکل می‌گیرد. هر مدرسه را به یک آزمایشگاه بزرگ برای گفتگو‌های عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ موضوعی به‌اندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیت‌های یادگیری ما را بالا نمی‌برد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
ایمیل:
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
* نظر:
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
آخرین اخبار
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر