ارائه آموزش‌های نوین مهارتی به زندانیان کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت:زندانیان و خانواده‌های آنان در استان کردستان تحت آموزش‌های نوین و کاربردی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی کردستان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری‌های موثر جهاد دانشگاهی با مجموعه مراکز اصلاحی و تربیتی در استان گفت: در سال ۹۸ و با همکاری جهاد دانشگاهی استان، زندانیان تحت آموزش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغداری و ... قرار گرفتند که در پایان این دوره‌ها تعداد ۱۴۴۲ نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه شدند.

او با اشاره به عدم برگزاری دوره‌های آموزشی مددجویان از سوی جهاد دانشگاهی استان به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده تا ۱۵ اسفندماه سال جاری تعداد ۱۰۰۰ نفر از مددجویان تحت آموزش‌های متنوع جهاد دانشگاهی قرار می گیرند.

فتحی بیکاری و وقوع جرم در جامعه را ماحصل عدم توجه مسئولین به مهارت آموزی در میان آحاد مختلف جامعه بخصوص جوانان دانست و بیان کرد: با توسعه گسترش آموزش‌های نوین و کاربردی در میان زندانیان، علاوه بر اینکه زمنیه اشتغال آنان پس از آزادی تا حدودی فراهم خواهد شد از طرف دیگر اوقات فراغت آنان نیز به بهترین شیوه ممکن مدیریت و به این ترتیب آسیب‌های زندان نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

مدیرکل زندان‌های کردستان خانواده‌های زندانیان را از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها دانست و گفت: خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند که در همین راستا سازمان زندان‌ها به آنان به عنوان عضوی مهم از جامعه هدف خود همواره توجه ویژه دارد که امیدواریم با توسعه آموزش‌های مختلف بالاخص در حوزه مشاغل خانگی در میان این خانواده ها، بتوانیم رسالت خود را به نحو شایسته به سرمنزل برسانیم.

اسدی رئیس جهادانشگاهی کردستان نیز از اعلام آمادگی این مجموعه جهت گسترش بیش از پیش تعاملات و همکاری‌ها با مجموعه زندان‌های استان خبر دادو گفت: جهاددانشگاهی مجموعه انقلابی بوده که در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... فعالیت می‌نماید.

رئیس جهادانشگاهی کردستان ارائه آموزش‌های نوین در میان اقشار مختلف جامعه را لازمه کاهش بزه و آسیب در جامعه عنوان کردو افزود: زندانیان و خانواده‌های آنان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه بایستی بسیار مورد توجه قرار گیرند که در این راستا جهاددانشگاهی کردستان آمادگی صد درصدی خود را جهت ارائه آموزش نوین و کاربردی به این قشر از جامعه در استان اعلام می کند.
اسدی طرح مشاغل خانگی را بسیار مناسب جهت توسعه در میان خانواده‌های زندانیان دانست و گفت: همسران زندانیان در غیاب سرپرست خانواده به گونه‌ای مسئولیت خانواده را به دوش می‌کشند که با توسعه طرح مشاغل خانگی در میان آنان می‌توان شاهد دست آورد‌های بسیار خوبی در این خصوص بود.

گفتنی است ؛در این جلسه تدابیر لازم جهت توسعه آموزش‌های جهاد دانشگاهی در میان زندانیان و همچنین خانواده‌های آنان اتخاذ شدکه تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.