در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از آخر هفته

کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی در پایان هفته وارد کشور می‌شود که زمینه‌ساز بارش برف و باران خواهد شد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تا روز چهارشنبه آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و در نتیجه آلودگی هوا خواهیم بود .

او ادامه داد: همچنین تا روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود که بیشترین آن در استان‌های ساحلی خزر خواهد بود.

ضیائیان توضیح داد: تا پایان هفته دمای هوا در استان‌های اردبیل ، گیلان، مازندران ،گلستان بین ۸ تا ۱۲ درجه افزایش خواهد یافت بنابراین در دامنه های رشته کوه البرز شاهد ذوب برف و بوران و پدیده بهمن خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد که زمینه‌ساز بارش برف و باران و وزش باد در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور می‌شود .

او تاکید کرد: این سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و غرب در جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش باران خواهد شد.در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس نیز شاهد مواج شدن دریا خواهیم بود.

ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و بیشترین دمای هوا به ۱۰ درجه و کمترین آن به منفی یک درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار