حمله آفات به جنگل‌های شمال

بیش از ۴ هزار هکتار از جنگل‌های غرب مازندران مورد هجوم ۹ آفت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  بهروز بایی لاشکی معاون حفاظت و امور زمین‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با با بیان اینکه ۴هزار و ۵۷۵هکتار از جنگل‌های غرب مازندران آلوده به انواع آفت در غرب مازندران شناسایی شد، گفت: ۴هزار هکتار از این جنگل‌ها به آفت پروانه تخم انگشتری، ۱۰۰هکتار به پروانه دم قهوه‌ای، ۵۰هکتار به آفت شب پره شمشاد، ۵۰هکتار به سوسک برگخوار مَمرِز و بقیه به آفت‌های پروانه برگخوار زمستانه، سرخرطومی جَهنده راش، پروانه برگخوار داغداغان، پروانه لیسه درختان جنگلی و زنبور برگخوار آزاد آلوده هستند.

او افزود: ۱۷۶هکتار از جنگل‌های شهرستان نوشهر و شهر رویان برای کنترل آفت شب پره شمشاد امسال محلول پاشی شد.

معاون حفاظت و امور زمین‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با بیان اینکه برای مقابله با آفات به تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی نیاز است ادامه داد: یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعتبار برای مقابله با آفت‌ها در جنگل‌های منطقه درخواست شد که تاکنون ۱۸۰میلیون تومان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید

بایی لاشکی گفت: با این میزان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، قرار است ۱۱۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی برای مبارزه با آفت کرم شب پره شمشاد و پروانه تخم انگشتری، اسفند امسال و فروردین سال آینده سمپاشی می‌شود.

او افزود: اگر اعتبارات لازم برای مقابله با آفات تامین نشود شاهد سرایت آفت‌ها به دیگر عرصه‌های جنگلی و مرتعی غرب استان خواهیم بود.

معاون حفاظت و امور زمین‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر ادامه داد: کانون آفت پروانه تخم انگشتری در مناطق بلده، مرزن‌آباد، دوهزار و سه‌هزار تنکابن، کانون آفت پروانه دم قهوه‌ای در مرزن آباد و سه‌هزار تنکابن و کانون آفت سوسک برگخوار مَمرَز هم در منطقه گرسماسر شهرستان رامسر شناسایی شده اند.

انتهای پیام /ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار