معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

آخرین جزئیات از برگزاری بخش‌هایی از نمایشگاه الکامپ / ضعف سیستمی یا کرونا، کدام باعث لغو الکامپ امسال شد؟

امیر ناظمی درباره برگزاری و لغو نمایشگاه الکامپ امسال توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،، شاید برای همه افراد شنیدن کلمه الکامپ نامی آشنا و یا مهم نباشد، اما برای علاقه‌مندان حوزه الکترونیک و رایانه نامی نه تنها معروف و آشنا است، بلکه برای رسیدن آن لحظه شماری می‌کنند.

بیش از ۲۴ سال است که هر ساله نمایشگاه الکامپ در پایتخت کشور یعنی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان زیادی از نقاط مختلف کشور برای حضور در این نمایشگاه بزرگ و پر ازدحام به تهران می‌آیند.

الکامپ یک نمایشگاه بین‌المللی در حوزه الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک است که هر ساله در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شد، اما برگزاری امسال آن با چالش‌هایی روبه‌رو بود و این موضوع برای طرفداران این حوزه بسیار مشکل است.

نمایشگاه الکامپ در چه عرصه‌هایی فعالیت دارد؟

نمایشگاه الکامپ در عرصه طراحی، ساخت و تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوی و راهکار‌های صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد ایران فعالیت دارد و به‌گونه‌ای بزرگترین رویداد فناوری کشور به حساب می‌آید.

همانطور که گفته شد، هر سال نمایشگاه الکامپ با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آن‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود و سالانه در این نمایشگاه ذی‌نفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال با بررسی فرصت‌های بازار به جایگاه‌سازی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را در معرض دید و داوری مشتریان و استفاده کنندگان قرار می‌دهند.

ارائه دستاوردهای سازمان‌ها در الکامپ به منظور توسعه و جذب مشارکت مردم

گفتنی است؛ هرساله سازمان‌های دولتی به شکل گسترده‌تر، دستاورد‌های خود را برای مردم و کسب و کار‌های بخش خصوصی در این نمایشگاه پرطرفدار به نمایش می‌گذارند تا با کمک توان‌های مردمی و جذب مشارکت‌ها، خدمات دولتی را توسعه دهند و در دسترس عموم قرار دهند.

همچنین؛ مهارت افزایی و توانمندسازی نیروی انسانی پویا و هدایت آن به سمت کسب و کار‌های مرتبط در این حوزه، یکی از مهمترین بخش‌های الکامپ است که به صورت تعاملی و منطبق با نیاز‌های روزآمد بازار کار داخلی و بین المللی برگزار می‌شود.

امسال در چه شرایطی الکامپ برگزار می‌شود؟

سال گذشته نمایشگاه الکامپ ۲۵ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و برگزار نشدن بسیاری از نمایشگاه‌های دیگر به منطور پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس و جلوگیری از اجتماعات و شلوغی، امسال علاقه‌مندان به این حوزه، نمی‌توانند شاهد برگزاری الکامپ ۲۶ در کشور باشند.

آخرین جزئیات از برگزاری بخش‌هایی از نمایشگاه الکامپ / ضعف سیستمی یا کرونا، کدام باعث لغو الکامپ امسال شد؟

در همین راستا به سراغ رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران رفتیم تا درباره تعویق و برگزار نشدن نمایشگاه الکامپ ۲۶ امسال توضیحاتی دهد.

علت برگزار نشدن بیست و ششمین الکامپ چیست؟

امیر ناظمی معاون وزیر اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر علت برگزار نشدن نمایشگاه الکامپ امسال در پایتخت اظهار کرد: امسال نمایشگاه الکامپ به دلیل شرایط کرونا برگزار نشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: نمایشگاه الکامپ جزو پربازدیدترین نمایشگاه‌های کشور در طول سال است و در ۲ سال گذشته هم همینطور بوده است.

او درباره تعویق تاریخ برگزاری این نمایشگاه گفت: به دلیل اینکه قابلیت کنترل مناسب با اجرای پروتکل‌ها برای نمایشگاه وجود نداشت، از تیرماه تاکنون برگزاری نمایشگاه را به تعویق انداختیم.


بیشتر بخوانید


ناظمی بیان کرد: در نهایت زمانی که دیدیم امیدی به برگزاری این نمایشگاه نیست، تصمیم گرفتیم قسمت رقابتی نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود.

البته بهتر است در نظر داشته باشید؛ امسال شیوع ویروس کرونا نه تنها باعث تعطیلی ششمین دوره الکام استارز نشد، بلکه بخش دانش‌آموزی نیز به این دوره افزوده شد و جوانان و نوجوانان زیادی از سراسر کشور در این دوره شرکت داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
ببخشید //الان این اقتصاد فعلی ما با الکامپ کار میکنه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
از الکامپ سر در نمیارم // ولی یه احساسی بهم میگه با اینجور چیزا میخواهید پولهای مردم را بسونید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
الکامپ دیگه چیه ؟؟// این یکی دیگه از حیطه مخ من بیرونه