روبیو: استیضاح ترامپ احمقانه است/ بن کاردین: ترامپ باید به خاطر دروغ هایش استیضاح شود

سناتور‌های جمهوریخواه و دموکرات نظرات متفاوتی نسبت به استیضاح ترامپ دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک روبیو، سناتور جمهوری خواه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: استیضاح ترامپ به منزله دامن زدن به تنش است.

روبیو تاکید کرد: در وهله نخست معتقدم که استیضاح اقدامی احمقانه است. به نظرم تلاش دموکرات‌ها غیرسازنده است. ما از گذشته یک آتش بزرگ افروخته را در این کشور داشته ایم و این اقدام به منزله پاشیدن بنزین بر روی آن است.

وی افزود:به نظرم استیضاح باید منصفانه باشد. فرقی ندارد که شما درباره چه فردی صحبت می‌کنید. این اقدامی بد برای کشور خواهد بود. این موضوع نه تنها تمرکز ما را بر روی مسائل مهم از بین می‌برد بلکه می‌تواند حرکت به جلو را کند کند.

این سناتور جمهوری خواه گفت: من در رای گیری برای استیضاح شرکت می‌کنم، اما این موضوعی بد برای آمریکا است.

از سوی دیگر، بن کاردین، سناتور دموکرات در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: ترامپ به خاطر دروغ هایش باید استیضاح می‌شود.

مجری شبکه از کاردین پرسید: به زودی شاهد استیضاح ترامپ خواهیم بود. در این حال خبر‌های جدیدی درباره تلاش‌های ترامپ برای فشار بر دادستان کل آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات با هدف تقلب و باقی ماندن در قدرت منتشر شده است، به نظر شما این گزارش چه تاثیری بر جلسه استیضاح خواهد داشت؟

کاردین در پاسخ گفت: به نظرم این موضوع تا اندازه‌ای اثرگذار است. در نهایت این سخنان تحریک آمیز رئیس جمهور بود که سبب هجوم افراد به کنگره شد. همه چیز به تلاش‌های ترامپ برای دروغگویی و دامن زدن به آن‌ها مربوط می‌شود. او تلاش می‌کرد که کارزار خود را مشروع نشان دهد. به نظرم تمام اقداماتی که ترامپ از طریق آن‌ها تلاش کرد که نتیجه انتخابات را تغییر دهد در موضوع استیضاح اثرگذار خواهند بود.

وی تاکید کرد: در لایحه استیضاح به طور ویژه به موضوع اظهارات تحریک آمیز وی و نقش آن در هجوم به کنگره اشاره شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار