مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد؛

کمک بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مجید الهی راد از کمک ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان در استان خراسان شمالی با اشاره به تعاملات این بنیاد در ایام شیوع کرونا، ادامه داد: دو میلیارد تومان این رقم برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد آسیب دیده از کرونا هزینه شده است.


بیشتر بخوانید 


او همچنین از کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به ایتام نیازمند تحت حمایت این نهاد خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمک‌ها به حساب سه هزار یتیم نیازمند استان واریز شده است، بیان کرد: با کمک بنیاد مستضعفان به حساب هر یتیم کمیته امداد ۵۰۰ هزار تومان واریز شد.

او همچنین افزود : از مجموع کمک‌های بنیاد، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این رقم نیز به صورت نقدی به حساب نیازمندان آسیب دیده ازکرونا واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه احداث حمام مناسب برای روستاییان محروم را از برنامه‌های مهم این نهاد برشمرد و خانواده‌های نیازمند این خدمت را هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است هزار و ۲۰۰ خانوار نیز نیازمند سرویس‌های بهداشتی مناسب هستند که کمک خیران میتواند باعث تسریع در اجرای این خدمت شود.

او همچنین به نیاز مددجویان به احداث پنج هزار واحد مسکونی استاندارد اشاره و با دعوت از بنیاد مستضعفان برای مشارکت در طرح ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان گفت: کمک در بخش مصالح ساختمانی می‌تواند فرآیند ساخت مسکن محرومان را سرعت ببخشد.

الهی راد بابیان اینکه بیش از ۵۷ هزار خانوار استان تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود : ۲۳ درصد خانوار‌های استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

او در ادامه به بحث توانمندسازی مددجویان در سه مقوله اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی کار و تلاش اشاره کرد و افزود: توسعه همکاری و هم‌افزایی این دو نهاد زمینه بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد فضای همدلی را فراهم می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه اکنون مهم‌ترین نیاز‌های خانواده‌های محروم تهیه تبلت دانش آموزان آنان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری شما نیاز این دانش آموزان را رفع کنیم.

الهی راد بابیان اینکه طبق آمار‌های موجود استان خراسان شمالی دومین استان یارانه بگیر کشور است، افزود: این در حالی است ظرفیت‌های بالقوه در حوزه کشاورزی و بومی برای توسعه چرخ اقتصاد وجود دارد.

او نبود صنایع تبدیلی در استان را عاملی مهم در بالا بودن نرخ نیازمندی و بیکاری در استان دانست و گفت: توسعه این صنایع زمینه توانمندی استان در بخش محصولات صادراتی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.