اولین مذاکره مستقیم ترکیه و یونان برگزار می‌شود

مقامات ترکیه و یونان سرانجام برای حل و فصل اختلافات چند ماهه خود به پای میز مذاکره می‌آیند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فشار‌های اتحادیه اروپا بالاخره نتیجه داد و ترکیه و یونان برای آمدن پای میز مذاکره برای رفع اختلاف نظر‌ها موافقت کردند.

مقامات ترکیه و یونان برای برگزاری اولین مذاکرات مستقیم روز دوشنبه در استانبول با هم دیدار می‌کنند. دو طرف اعلام کردند نسبت به برگزاری مذاکرات دو جانبه خوش بین هستند و امیدوارند این مذاکرات دری به حل و فصل اختلافات مربوط به اکتشاف منابع جدید گاز بگشاید.

ذخایر گاز شرق مدیترانه به موضوعی برای ایجاد تنش میان ترکیه، یونان و قبرس تبدیل شده است. ترکیه و یونان که هر دو عضو ناتو هستند بر سر قلمروی دریایی و حق اکتشاف انرژی در شرق مدیترانه به شدت اختلاف نظر دارند. ماه گذشته که آنکارا کشتی «اوروک ریس» را به آب‌های مدیترانه اعزام کرد تنش‌ها میان دو کشور به اوج خود رسید به طوری که یونان به نیرو‌های نظامی خود حالت آماده‌باش داد.

اخیرا «استلیوس پتاساس» سخنگوی دولت یونان، اعلام کرد آتن به از سرگیری مذاکرات با ترکیه در مورد مناطق دریایی مورد مناقشه نزدیک است. گفتگو‌های قبلی میان آتن و آنکارا در مورد تعیین مرز‌های دریایی در سال ۲۰۱۶ متوقف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار