دید افقی در محور قره بلاغ به طول ۵ کیلومتر کاهش یافت

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: تردد در محور قره بلاغ به دلیل وجود مه غلیظ به طول ۵ کیلومتر کاهش یافت.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم اکنون تردد در محور قره بلاغ به دلیل وجود مه غلیظ بدون مه شکن ممکن نیست و دید افقی به طول ۵۰ کیلومتر و به فاصله ۵ متر کاهش یافته است.

خادمی افزود: وجود این مه غلیظ باعث ایجاد بلور‌های یخی در کف جاده‌ها شده که قابلیت نمک پاشی و یخ زدایی را ندارد و به همین خاطر رانندگان باید با روشن کردن چراغ مه مشکن و با احتیاط کامل تردد کنند.


بیشتر بخوانید


او اذعان کرد: با توجه کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما، شهروندان از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

خادمی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

مهاباد دارای یک هزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.