مقدمات ساخت کارخانه استحصال طلا در تفتان در حال انجام است

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: امسال با واگذاری زمین مقدمات ساخت کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان تفتان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،داود شهرکی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: شروع عملیات اکتشاف محدوده کانسنگ طلا و مس در حوزه تفتان (دهستان خارستان - بیدستر) از مهر ۹۶ از سوی شرکت سرمایه‌گذاری شستا در مساحت تقریبی ۶۴ کیلومتر مربع انجام شده‌است.

او افزود: حجم عملیات اکتشافی در این محدوده تاکنون شامل حفر چاهک و ترانشه اکتشافی به میزان ۱۲ هزار متر مکعب، انجام عملیات حفاری عمقی به میزان ۲۰ هزار متر و میانگین عمق ۲۰۰ متر و انجام آنالیز شیمیایی به تعداد ۲۴ هزار نمونه انجام شده‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان میزان سرمایه‌گذاری در مرحله اکتشاف در این محدوده را تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان و گفت: میزان ذخیره کشف شده قطعی کانسار در این محدوده به میزان ۲۴ میلیون و ۴۶۳ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱ و ۶ صدم گرم در تن (در هر تن یک گرم طلا) و حدود ۵۹۸ هزار تن ذخیره با عیار متوسط ۰/۵ درصد تخمین زده شده‌است.
او تصریح کرد: میزان طلای قابل استحصال در این محدوده معادل ۲۵ تن بوده که با کشف این ذخیره مجموع ذخایر کشف شده سیستان و بلوچستان از ۱۳ تن به ۳۸ تن رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار