آزاد سازی ۱۰۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال

فرمانده یگان امداد تهران بزرگ از آزاد سازی ۱۰۵ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این عملیات ۶۵ فقره حکم قضائی اجرا شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ " سلمان آدینه وند" فرمانده یگان امداد تهران بزرگ بیان داشت: روستای حسن آباد فشافویه از جمله روستا‌های نزدیک به شهر تهران می‌باشد و با افزایش قیمت مسکن، زمین‌های کشاورزی این روستا با استقبال بیشتری مواجه شده و حتی تعدادی از مالکان این روستا زمین‌های کشاورزی خود را با ساخت بنا به باغ و باغچه تبدیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تغییر نوع کاربری بدون اخذ مجوز‌های لازم، نظم عمومی را در مالکیت اشخاص بر هم خواهد زد، عنوان داشت: تغییر نوع کاربری اعم از باغ به زمین‌های زراعی و یا کشاورزی به مسکونی و ... بدون انجام تشریفات اداری و اخذ مجوز‌های لازم، غیر قانونی می‌باشد و به منابع طبیعی و زیست محیطی آسیب وارد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


فرمانده یگان امداد توضیح داد: با مراجعه نماینده حقوقی اداره جهاد کشاورزی مبنی بر اجرای ۶۵ حکم قضائی، مشخص شد که مالکان این اراضی کشاورزی، کاربری زمین‌های خود را به وسعت ۱۰۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع از کاربری کشاورزی به کاربری باغ و باغچه تبدیل کرده اند و اکنون کاربری این اراضی مطابق با اسناد مالکیت ثبتی آن‌ها نمی‌باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با اجرای دستور‌های قضائی، اراضی کشاورزی روستای حسن آباد به وضعیت سابق خود بازگشت، گفت: کارشناسان ارزش ریالی این اراضی را بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار