جشنواره فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می شود

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت : جشنواره فرهنگی و هنری مکتب سلیمانی در دهه فجر در بخش‌های کتاب‌خوانی، عکس، نقاشی و رنگ‌آمیزی کودکان، دل‌نوشته و دابسمش برگزار می‌شود.

ببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی‌اکبر عروتی موفق,معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: زنگ انقلاب همزمان با ۱۲ بهمن‌ماه با حضور هیئت‌ رئیسه دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان در این دانشگاه نواخته می شود.

او همچنین از راهپیمایی خودرویی مجموعه دانشگاه بوعلی در روز ۲۲ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت بهداشت، همکاران و دانشجویان این دانشگاه با خودرو در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

عروتی بیان کرد: همچنین همزمان با این ایام نمایشگاه تصاویر نقش همدان در انقلاب اسلامی در ساختمان مرکزی دانشگاه برپا و در معرض دید قرار خواهد گرفت.

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره سرباز ولایت در ایام‌الله دهه فجر، گفت: با توجه به اینکه ایام دهه فجر امسال با میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن مصادف شده است، طی برنامه‌ای از سوی رئیس دانشگاه از کلیه اساتید و کارکنان زن دانشگاه تقدیر خواهد شد.

عروتی تصریح کرد: علاوه بر فضاسازی و آذین‌بندی دانشگاه، برنامه‌های مختلفی به همت کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی برگزار می‌شود که مسابقه کتاب‌خوانی «آینده انقلاب اسلامی» اثر شهید آیت‌الله مرتضی مطهری از جمله آن هاست.

او با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ادبی، هنری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سرباز ولایت» از سوی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا، یادآور شد: این جشنواره در بخش ادبی، شامل شعر، داستان کوتاه و دل‌نوشته (در فرمت فایل تایپ شده در محیط word) و همچنین بخش هنری، شامل تولید پوستر‌های گرافیکی (در فرمت jpg در ابعاد کاغذ A۳ و حداقل رزولیشن ۲۰۰) برگزار شده است که مهلت ارسال آثار به این جشنواره به پایان رسیده است و آئین اختتامیه آن ۲۲ بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.

عروتی موفق گفت: محورهای این جشنواره شامل زندگی‌نامه، مبارزات و فرماندهی و نقش‌آفرینی در منطقه و شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش بود.

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی وهنری مکتب سلیمانی در دهه فجرافزود: این جشنواره در بخش‌های کتاب‌خوانی، عکس، نقاشی و رنگ‌آمیزی کودکان و دل‌نوشته برگزار می‌شود.

او در ادامه گفت: بخش کتاب‌خوانی این جشنواره در حوزه مسابقه «زنی از تبار الوند» با موضوع زندگی‌نامه طاهره دباغ، در بخش عکس ارسال عکس از راهپیمایی‌های سال‌های گذشته، در بخش نقاشی ارسال عکس ویژه از نقاشی و رنگ‌آمیزی کودکان ۳ تا ۱۵ سال و در بخش دابسمش لب‌خوانی در زمینه سرودهای انقلابی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی امور دانشگاه بوعلی با بیان اینکه آخرین فرصت ثبت‌ نام و ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۰ بهمن‌ماه جاری است بیان کرد: اختتامیه جشنواره نیز ۱۵ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌ نام و ارسال آثار به سایت معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا مراجعه کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.